حضور شش فرد ترنس در میان بازداشت شدگان فرحزاد

«میزان» و «ایسنا» گزارش داده‌اند که بامداد ۱۴ خراد، ۷۰ مرد و زن که الکل مصرف کرده بودند در یکی از رستوران‌های منطقه تفریحی فرحزاد در تهران دستگیر شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، در ادبیات رسمی خبرگزاری‌های ایران آمده است که تعدادی از دستگیرشدگان «دوجنسه» هستند که معمولاً کلمه‌ای است که برای تحقیر افراد تراجنسیتی یا میان‌جنسی استفاده می‌شود.

 مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران گفته است که دستگیری‌ها پس از دریافت گزارشی مبنی بر حضور این افراد در سفره‌خانه امیر ریش اتفاق افتاده است.

دستگیرشدگان شامل ۶ نفر تراجنسیتی، ۳۰ زن و ۳۴ مرد هستند. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران به «ایسنا» گفته است که پس از انتقال این افراد به مرکز پلیس تست الکل انجام شده و بعد از انجام تست ۲۸ نفر از مردان و ۶ نفر از زنان پاسخ تست‌شان مثبت بوده است.

با توجه به اینکه پلیس تهران افراد تراجنسیتی را هم جزو مردان حساب کرده است، مشخص نیست که آیا اتهام نوشیدن الکل به افراد تراجنستی دستگیرشده هم وارد است یا نه.

مرد محسوب کردن افراد تراجنسیتی و به تحقیر «دوجنسه» خواندن آنها در خبرگزاری‌های رسمی ایران در حالی اتفاق می‌افتد که جمهوری اسلامی ایران مدعی است که افراد تراجنسی، تراجنسیتی و میان‌جنسی در ایران اجازه زندگی آزادانه دارند و جنسیت آنها با صدور مجوز به رسمیت شناخته می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پرونده این افراد با دستور مقام قضایی در حال پیگیری است اما هنوز مشخص نیست که اتهام‌ها در این دستگیری چه خواهد بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.