فرهاد اطلسی در پی زنجیرشدن به تخت بیمارستان دست به اعتصاب غذا زد

 فرهاد اطلسی، زندانی سیاسی و کارمند سابق وزارت خارجه ایران که در اثر سکته قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، در پی زنجیر شدن به تخت بیمارستان، اعلام اعتصاب غذا کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، میترا اطلسی، همسر آقای اطلسی در مصاحبه با بی بی سی فارسی اعلام کرد، بعد از سه روز بی‌خبری او در تماسی کوتاه خبر داده که سکته کرده و از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده است.

فرهاد اطلسی ۲۳ مهر ماه ۱۳۸۷ هنگامی که قصد داشت از ایران به محل زندگی خود در امارات متحده عربی بازگردد، توسط “ماموران وزارت اطلاعات” در فرودگاه بازداشت شد. او در هفت سال و هشت ماه گذشته به مرخصی نیامده است.

همسرش می‌گوید در شش ماه نخست بازداشت، از او خبری نداشت و بعدها مطلع شد که در انفرادی بوده و با او “بدرفتاری” شده است.

آقای اطلسی کارمند دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه ایران بوده و اواخر دهه شصت از این وزارتخانه استعفا کرده است.

او به اتهام ارتباط با دول متخاصم به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

خانم اطلسی درباره تماسی که از بیمارستان داشته می‌گوید او به دلیل بیماری به راحتی نمی‌توانست صحبت کند اما از صحبت‌هایش مشخص شد که در بیمارستان یکی از سه رگ گرفته او را باز کرده‌اند.

او درباره دلیل اعتصاب غذا توضیح داد که همسرش “از روز جمعه چهاردهم خرداد دست از خوردن غذا کشیده چون پای او را با زنجیر به تخت بسته‌اند و حتی نمی‌گذارند به راحتی روی تخت بنشیند.”

خانم اطلسی می‌گوید از بیم جان همسرش در این سال‌ها سکوت کرده اما اکنون که “سلامت او در خطر است” تصمیم گرفته سکوت خود را بشکند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.