مرگ دو کارگر جوان در حین کار در تهران

به دلیل فقدان ایمنی در محیط کار، دو کارگر جوان در حین کار، جان خود را از دست دادتد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یک کارگر افغانستانی در اثر سقوط در چاه ۳۵ متری و یک کارگر ۲۰ ساله در اثر ریزش دیوار در تهران فوت کردند.

سید جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: گودبرداری غیر اصولی یک ساختمان در حال ساخت، در خیابان صدف- سعادت آباد، آتش نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه کشاند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد یک ساختمان با عرض ۷۰۰ و عمق ۶ متر بر اثر گودبرداری غیر اصولی و نداشتن سازه نگهبان ریخته است و کارگران روی دیواره‌های این ساختمان مشغول کار بودند که یکی از آنان به شدت مصدوم شد.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان با رعایت ایمنی و با استفاده از تجهیزات لازم یکی دیگر از کارگران را از زیر سنگ و خاک و … بیرون کشیدند، گفت: پس از معاینه این کارگر ۲۰ ساله مشخص شد که جان خود را از دست داده است.

همچنین جلال ملکی از سقوط جوان ۲۱ ساله به داخل چاه خبر داد و گفت: این جوان بر اثر سقوط به چاه جان خود را از دست داد.

به گفته ملکی، پس از حضور آتش‌نشانان مشاهده شد جوان ۲۱ ساله افغانی به داخل چاه ۳۵ متری یک ساختمان در حال ساخت سقوط کرده است.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل وارد چاه شدند و پس از خارج کردن این کارگر، وی را تحویل عوامل اورژانس دادند و پس از انجام معاینات مشخص شد که کارگر ۲۱ ساله جان خود را از دست داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در پایان گفت: آتش‌نشانان پس ا زتحویل محل حادثه به اورژانس و نیروی انتظامی، در ساعت ۱۰:۱۳ به عملیات خود پایان دادند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.