کمبود مدرسه در ایلام برای یکصد هزار دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از کمبود مدارس برای ۱۰۰ هزار دانش آموز در این استان خبرداد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تابناک، علی بیرانوندی افزود: “از این تعداد، ۲۴ مدرسه در شهر ایلام قرار دارد که به علت قدمت بالای ۴۰ سال نیاز اساسی به بازسازی و تعمیر فوری دارند”.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی این مدارس گفت: “این فضاها در برابر حوادث طبیعی احتمالی نظیر زلزله آسیب پذیر هستند و هر چه سریعتر باید مورد تعمیر و مقاوم سازی قرارگیرند”.

بیرانوندی به وضعیت فضاهای آموزشی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: “با وجود یک هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی در استان ولی این سازمان با کمبود شدید مدرسه برای پذیرش ۱۰۰ هزار دانش آموز مواجه است”.

وی تاکید کرد: “۳۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان در شهر ایلام ساکن هستند و کمبود فضای آموزشی باعث بالا رفتن تراکم جمعیت در کلاس های درس این شهرستان شده است”.

وی میزان استاندارد تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس مقطع ابتدایی را ۲۰ نفر و برای مقاطع متوسطه ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: “این در حالیست که اکنون این تراکم در کلاس های درس ابتدایی شهرستان ایلام ۳۰ نفر و در مقطع متوسطه بین ۳۰ تا ۳۵ نفر است”.

وی ادامه داد: “ اکنون ۹۱ فضای آموزشی با ۲۵۰ کلاس درس تخریبی در استان وجود دارد که به بازسازی فوری نیاز دارند”.

هژبری افزود: “این مدارس هیچگونه استحکام نسبی نداشته و باید هر چه سریعتر در دستور کار تخریب و بازسازی قرار گرفته و در این زمینه به آموزش و پرورش استان نیز توصیه شده این فضاها خالی و مورد استفاده قرار نگیرند”.

هژبری با بیان اینکه این استان فاقد مدارس کپری است گفت: “اکنون ۹۲ کلاس درس بصورت کانکس در استان فعال است که بیشتر در مناطق عشایری و تعدادی هم در مناطق زلزله زده هستند”.

وی گفت: “در مناطق عشایری استان به علت پایین بودن تعداد دانش آموزان که بیشتر زیر ۱۰ نفر است و زندگی کوچروی آنها، از کلاس های کانکس استفاده می شود”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.