اعتراض زندانیان سیاسی رجایی شهر نسبت به افزایش فشارها/ ملاقات با پای برهنه

روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه، زندانیان سیاسی، در پی رفتار نامناسب مسئولین حفاظت زندان، به نشانه اعتراض با پای برهنه در سالن ملاقات حضور یافتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، در پی تفتیش و بازجویی های بی مورد و اعمال روش های غیرمحترمانه از سوی مأموران زندان، در یک حرکت اعتراضی با پای برهنه در سالن ملاقات حضور یافتند. حضور اعتراضی آنان با پای برهنه موجب وقفه چند ساعته در انجام ملاقات های هفتگی شد.

یک منبع نزدیک به زندانیان سیاسی در توضیح وقایع امروز در زندان رجایی‌شهر در مصاحبه با فعالان حقوق بشر گفت: “امروز بعد از این‌که چندساعت از ملاقات زندانی‌ها جلوگیری شد، داریوش امیریان معاونت داخلی زندان که خودش یکی از مسببین این قضایا هست با سرپوش گذاشتن روی این دستور محمد مردانی، اعلام کرد دستور از طرف سازمان زندان‌ها است.”

وی در ادامه تاکید کرد: “همچنین این فشارها و محدودیت‌ها بعد از منصوب شدن محمدرضا شجاعی کارمند پیشین دفتر حفاظت اطلاعات زندان اوین به ریاست این بند محدودیت‌ها افزایش یافته است. به‌گونه ای که بعد از حضور نامبرده بنا به درخواست ایشان یک ستوان بنام حسنی به‌همراه دو سرباز مخصوص محدود کردن زندانیان سالن ۱۲ شدند. به‌طوری‌که از مراجعه زندانیان خارج از ساعات مشخصی جلوگیری می‌شود.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.