تعداد زندانیان در زندان‌های اردبیل چهار برابر ظرفیت است

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت که تعداد زندانیان در زندان‌های استان چهار برابر ظرفیت مقرر و تعریف شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، مراد فتحی تصریح کرد: “بیشترین دلایل ورود زندانیان به زندان های اردبیل به مشکلات اقتصادی، فرهنگی و معیشتی بر می گردد”.

وی تاکید کرد: “بررسی‌ها نشان می‌دهد جرایم محکومیت‌های مالی ۲۷ درصد با افزایش همراه است و هم اینک ۴۶۷ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان شناسایی شده‌اند”.

وی افزود: “علاوه بر این در مجموع کل زندانیان بیشترین جمعیت کیفری زندان‌ها مواد مخدر است و در بند زنان نیز مواد مخدر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است”.

مدیرکل زندان‌های استان با تأکید به اینکه در بند زنان بعد از مواد مخدر، جرایم منافی عفت، ضرب‌وجرح و قتل قرار دارد، ادامه داد: “آمار زندانیان زن با افزایش همراه نیست و هم اینک در دو زندان اردبیل و مشگین شهر بند مختص زنان ساماندهی شده است”.

فتحی به ضرورت افزایش تعداد زندان‌ها اشاره کرد و گفت: “در حال حاضر بیش از چهار برابر ظرفیت زندان‌ها، زندانی داریم و نزدیک به سه هزار نفر زندانی در زندان‌های استان محکوم به حبس هستند”.

وی در خصوص پروژه‌های احداث زندان جدید به اجرای دو پروژه در خلخال و گرمی اشاره کرد و گفت: “به دلیل نبود زندان مناسب در خلخال که بتواند امکانات جانبی از جمله کلاس‌های فرهنگی و … داشته باشد زندانیان خلخالی به شهرهای دیگر انتقال می‌یابند”.

مدیرکل زندان‌های استان افزود: “این موضوع موجب شده است رفت‌وآمد خانواده زندانیان با مشکل مواجه شود و برای رفع آن ساخت زندان در خلخال در مراحل پایانی و بهره‌برداری است”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.