در مورد قابلیت‌های واتس‌اپ بیشتر بدانید

واتس‌اپ، اپلیکیشن ارتباطی امن و مناسبی است که امکان ارسال پیام و محتوا و همچنین برقراری تماس‌های صوتی را برای شما فراهم می‌کند. این اپلیکیشن از امنیت بالایی برخوردار است، چرا که کلیه پیام، محتوا و تماس‌های شما را رمزگذاری می‌کند.

در این مقاله آموزشی به بیان برخی از قابلیت‌ها و ترفند‌های واتس‌اپ می‌پردازیم.

شما می‌توانید به حساب اشخاصی که روزانه با آنها از طریق واتس‌اپ بیشتر از سایرین در ارتباط هستید، آسانتر دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این قابلیت کافی است به قسمت چت اپلیکیشن واتس‌اپ بروید، شخص مورد نظر را انتخاب کنید، انگشت خود را بر روی این قسمت نگه دارید، و گزینه “Add Chat Shortcut” را از منوی پاپ‌آپ انتخاب کنید. این شورت کات در صفحه اصلی گوشی شما اضافه می شود و دسترسی سریع و راحت برای چت با افراد مورد نظر شما را فراهم می کند.

whatsApp-2

یکی دیگر از قابلیت‌های واتس‌اپ که ممکن است از آن بی‌خبر باشید، امکان ذخیره آرشیو چت‌ها است. شما می‌توانید آرشیو چت‌های خود را ایمیل بزنید و در ایمیل خود آنها را ذخیره نمایید. برای انجام این کار  به قسمت “Setting” اپلیکیشن واتس‌اپ بروید بعد از آن گزینه “Chat Setting”  را انتخاب کنید و در نهایت گزینه “Email Conversions” را انتخاب کنید، حال باید کاربری که می‌خواهید آرشیو چت‌های آن را ایمیل کنید را انتخاب کنید، در مرحله بعد در مورد ضمیمه کردن یا نکردن فایل‌های ضمیمه از شما سوال می‌شود، و در نهایت با وارد کردن ایمیل مورد نظر می‌توانید آرشیو چت‌ها را ایمیل کنید.

whatsApp-3

بسیاری از شما تمایل ندارید که واتس‌اپ آخرین زمانی را که در واتس‌اپ فعالیت داشتید را نمایش دهد. برای این کار باید “Last Seen” را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن “Last Seen”، به “Setting” بروید و سپس وارد “Account” شوید و گزینه “Privacy” را انتخاب کنید. در این بخش باید تنظیمات  “Last Seen” را اعمال کنیم. اگر گزینه “EveryOne” را انتخاب کنید، هر کسی می‌تواند از اخرین زمان حضور شما در واتس‌اپ مطلع باشد. اگر “My Contacts” را انتخاب کنید، تنها دوستان شما امکان دسترسی به اخرین زمان حضور شما در واتس‌اپ دارند و اگر گزینه “Nobody” را انتخاب کنید هیچ‌کس از وضعیت آخرین شما در واتس‌اپ مطلع نخواهد شد. همچنین شما در قسمت “Privacy” در بخش “Read Receipts” می‌توانید تنظیم کنید، که کسی متوجه نشود که پیام دریافتی را خوانده‌اید یا خیر.

whatsApp-4

شما در واتس‌اپ می‌توانید اطلاعات خود را به صورت روزانه ذخیره‌سازی کنید در حقیقت از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید. در سیستم اندروید این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود ولی در سیستم‌عامل “iOS” نیاز به اعمال تنظیمات است. برای اعمال این تنظیمات به بخش “Setting”  بروید و سپس “Chat Setting”، حال بر روی”Chat Backup” کلیک کرده تا اقدام لازم برای تهیه نسخه پشتیبان و ارسال آن به “iCloud” فراهم شود.

شما می‌توانید برای مدتی واتس‌اپ خود را به طور موقت متوقف کنید. در این حالت هیچ‌گونه نوتیفیکیشنی را از واتس‌اپ دریافت نخواهید کرد. برای اعمال این تنظیمات به قسمت “Setting” اپلیکیشن واتس‌اپ بروید و سپس به بخش “Application Manager” بروید و بعد اپلیکیشن واتس‌اپ را انتخاب کنید، و سپس گزینه “Force Stop” را انتخاب کنید.

whatsApp-5

Post source : توانا تک

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.