تاخیر سه ماهه در پرداخت دستمزد کارگران پلی اکریل

علیرضا خرمی می‌گوید: دستمزد کارگران کارخانه پلی اکریل سه ماه عقب افتاده و امنیت شغلی این کارگران در معرض خطر است، این در حالیست که در سال جاری انتظار رونق و بهبود اوضاع را داشتیم.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، علیرضا خرمی (دبیر شورای اسلامی کار کارخانه پلی اکریل اصفهان) با اشاره به مشکلات موجود در این واحد قدیمی صنعتی گفت: متاسفانه یکی از صنایع مادر کشور در زمینه نساجی با بیش از ۴۰ سال سابقه تولید و تنها تولید کننده مواد اولیه صنایع نساجی داخلی، با بحران مواجه است.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی با پتانسیل تولید باکیفیت‌ترین محصولات نساجی در زمینه اکریلیک و پلی استر که زمینه اشتغال ۲۰۰۰نفر بصورت مستقیم و۶۰۰۰۰نفر را بصورت غیرمستقیم دارد، به نقطه‌ای رسیده که توان پرداخت دستمزد پرسنل خود را ندارد و در حال حاضر سه ماه است که کارگران این شرکت، دستمزد خود را نگرفته‌اند.

این فعال صنفی با بیان این مطلب که مشکلات شرکت پلی اکریل اصفهان ناشی از فقدان تصمیم‌گیری‌های صحیح در سطوح خرد و کلان است و با به کارگیری سازوکارهای توانمند مدیریتی حل می‌شود؛ گفت: مشکلات این شرکت به راحتی و با تدبیر مسئولین دلسوز و با کمترین هزینه قابل حل است تا از فاجعه‌ای دیگر در زمینه صنعت جلوگیری شود، اما بدیهی است که تحقق این مهم اراده‌ای جدی از جانب مسئولین صنایع کشور طلب می‌کند.

خرمی در ادامه به عدم تحقق وعده‌های اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: وعده توجه به تولیدات داخلی و خروج صنایع از رکود همچنان برآورده نشده باقی مانده است، به‌طوری که در عمل گشایش چندانی در وضعیت معیشتی مردم به وجود نیامده‌است.

وی در پایان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و بحران صنایع تنها اختصاص به صنعت نساجی و کارخانه پلی اکریل ندارد، در حالی چندمین سال پیاپی رکود بی‌سابقه اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم که متاسفانه از گوشه وکنار خبرهای بسیار ناخوشایندی از وضعیت صنایع بگوش می‌رسد و تقریبا روزی نیست که خبر بسته شدن صنایع باسابقه چندین ساله در رسانه‌ها منتشر نشود، خبرهای دردآوری که حاکی از متوقف شدن چرخه تولید در صنایع کوچک وبزرگ و بیکاری خیل عظیم کارگران شاغل در این مجموعه‌ها است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.