تهدید و ضرب وشتم علیرضا گلی پور در زندان اوین/ وخامت حال در هشتمین روز از اعتصاب غذا

روز شنبه ۲۹ خردادماه٬ علیرضا گلی پور٬ زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین که در اعتصاب غذا به سر می برد٬ از سوی مأموران مورد تهدید وضرب وشتم قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران٬ مأموران امنیتی علیرضا گلی پور٬ زندانی امنیتی را که در اعتراض بی قانونی و کارشکنی مسئولین در روند پرونده اش از هشت روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است٬ تهدبدو مورد شکنجه قرار دادند. این زندانی امنیتی پیش تر نیز در چندین مورد از سوی مسولین زندان مورد ضرب وشتم وشکنجه قرار گرفته بود.

 علیرضا گلی پور طی چند روز گذشته چندین بار دچار خونریزی بینی و درد شدید در ناحیه قفسه سینه گشته و با توجه به ادامه اعتصاب هم اکنون در وضعیت هشداردهنده یی قرار دارد. گفتنی است که وی روز پنج شنبه ۲۷ خردادماه در پی وخامت حال به بهداری زندان اوین انتقال یافته بود.

 در روز ۲۲ خرداد ماه٬ پرونده علیرضا گلی پور٬ زندانی امنیتی مبتلا به سرطان به دیوان عالی کشور فرستاده شده که این اقدام غیر قانونی می تواند از اجرایی شدن عدم تحمل کیفر و صدور مرخصی درمانی برای این زندانی امنیتی جلوگیری کند. علیرضا گلی پور نیز در اعتراض به این بی قانونی و کارشکنی مسئولین در روند پرونده اش از روز سه شنبه ۲۴ خردادماه در اعتصاب غذا به سر می برد.

 این زندانی امنیتی مبتلا سرطان روز پنجشنبه ۲۰ خردادماه در پی وخامت حال و خونریزی شدید از ناحیه بینی از زندان به بیمارستان قمر بنی هاشم اعزام شد.

علیرضا گلی پور در نهم خردادماه در بیمارستان خاتم الانبیا وابسته به سپاه مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از چند ساعت در حالتی که همچنان در بیهوشی به سر می برد به زندان برگردانده شد. این این درحالی است که پزشک معالج درباره وضعیت نامساعد جسمانی او هشدار داده و تأکید کرده است که این زندانی باید در بیمارستان تحت نظر و مراقبت ویژه باشد.

 این زندانی در دی‌ماه سال ۱۳۹۴نیز مورد عمل جراحی قرارگرفته و بدون درمان کامل، به زندان اوین انتقال یافت.

شایان‌ذکر است که علیرضا گلی‌پور طی سه سال گذشته به دلیل ممانعت مقامات امنیتی محروم از ملاقات با خانواده‌اش بوده است.

علیرضا گلی‌پور در مهرماه ۱۳۹۱ به دلیل «افشاگری» در مورد چند تن از مسئولین حکومتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. این زندانی امنیتی٬ بیش از یک سال از زمان حبس خود را دربند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده است که از این مدت ۸ ماه آن در انفرادی بوده است.

لازم به ذکر است که «افشاگری»‌های وی در مورد فسادهای افراد حکومتی مانند «وزیر اطلاعات» و «رئیس‌کل پلیس امنیت استان تهران» می‌باشد.

این زندانی امنیتی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق»، «توهین به رهبری»، «خروج اطلاعات»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به ۳۹ سال و نیم حبس و یکصد و هفتاد و ضربه شلاق محکوم شد که این حکم با با اعمال ماده ١٣۴ به ۱۵ سال حبس کاهش یافت.

Related posts

2 Comments

  1. Pingback: اعزام علیرضا گلی پور به بیمارستان و بازگشت به زندان – اتاق خبر

  2. Pingback: اعزام علیرضا گلی پور به بیمارستان و بازگشت به زندان | حقوق بشر در ایران

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.