غلامرضا حسینی بار دیگر بدون درمان از بیمارستان به زندان بازگردانده شد

روز دوشنبه ۳۱ خردادماه، غلامرضا حسینى، زندانی امنیتی، جهت معاینه و درمان به بیمارستان اعزام و بدون درمان، بار دیگر به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، غلامرضا حسینى، زندانی امنیتی که از مشکل مفاصل و همچنین ضایعه استخوانی در ناحیه پای راست خود رنج می برد، روز دوشنبه ۳۱ خردادماه، برای چندمین بار جهت درمان به بیمارستان انتقال یافت. این زندانی امنیتی پس از چند ساعت حضور در بیمارستان بدون درمان کامل مجددا به زندان بازگردانده شد.

گفتنی است که خانواده این زندانی در بیمارستان قصد دیدار و کمک به وی داشتند که این امر با ممانعت توهین مأمورین زندان مواجه شده است.

هزینه درمان این زندانی امنیتی نیز به خانواده وی تحمیل شده است. این درحالی است که خانواده حسینى به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت تمامی هزینه درمان نیستند.

شایان ذکر است که این بیماری در اثر شکنجه های دوران بازجویی در غلامرضا حسینى پدید آمده و خودداری مسئولین زندان اوین از اعزام این زندانی به مراکز درمانی باعث پیشرفت این بیماری گشته است.

پیش تر تارنگار حقوق بشر در ایران گزارشی از محرومیت غلامرضا حسینى از حق درمان در زندان اوین منتشر کرد.

غلامرضا حسینی در ۳ آبان ماه ۸۹ در فرودگاه امام خمینی هنگامی‌که قصد صفر کاری به کشور تایلند را داشت، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی مدت ۳ ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه و تهدید خانواده جهت بازداشت قرار گرفت. دستگاه قضایی قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی برای وی صادر کرد؛ اما مسئولین قضایی و بازجویان با آزادی وی مخالفت نمودند. در آخر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «همکاری با دول متخاصم» به ۹سال حبس تعزیری محکومش نمود.

به دستور مسئولین قضایی وکیل این زندانی به دلیل مصاحبه با رسانه‌های خارجی از پرونده حذف و وکیل دیگری جایگزین گشت.

این زندانی امنیتی هم اکنون ششمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.