عبدالفتاح سلطانی به مرخصی آمد

روز یکشنبه ششم تیرماه، عبدالفتاح سلطانی جهت حضور در مراسم چهلمین روز درگذشت مادرش به مرخصی اعزام شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عبدالفتاح سلطانی، وکیل و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، عصر روز یکشنبه ششم تیرماه به مرخصی آمد و در مراسم چهلم در گذشت مادرش حضور یافت. این وکیل زندانی پیش از این برای دیدار مادر بیمارش درخواست مرخصی کرده بود اما درپی مخالفت مسئولین قضایی، از دیدار با مادرش قبل از مرگ محروم ماند.

عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر که از شهریورماه ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برد، پیش‌ازاین نیز در سال ۱۳۹۲ و در پی تشدید بیماری برای مدت ۴۱ روز در بیمارستان بستری شد که مقام‌های مسئول باوجود ناتمام ماندن دوره درمان، او را به زندان بازگرداندند.

عبدالفتاح سلطانی در ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ در پی اعتراضات به نتایج انتخابات بازداشت و در بند ۲۰۹ زندان اوین به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و جاسوسی  مورد بازجویی قرار گرفت. وی پس از هفت ماه بازجویی در زندان اوین با قرار وثیقه از زندان آزاد گردید.

این وکیل دادگستری مجددا در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ دستگیر شد و در اسفند ماه ۱۳۹۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباس به ۱۸ سال حبس در تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در مرحله تجدید نظرحکم حبس به ١٣ سال کاهش یافت.

با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴ حکم سیزده سال حبس تعزیری عبدالفتاح سلطانی به ده سال کاهش یافت. همچنین محرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.