بحران بیکاری در مازندران/ بیکاری کارگران کارخانه فولاد قزوین

۲۵ کارگر قراردادی کارخانه فولاد قزوین به علت عدم تمدید قرارداد کار اخراج شدند، از سوی دیگر نیز رئیس خانه کارگر استان مازندران با اشاره به اینکه اخراج کارگران در استان بیداد می‌کند، گفت که ۱۱ هزار کارگر بیمه‌ شده در این استان بیمه بیکاری می‌گیرند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حدود ۲۵ کارگر قراردادی کارخانه «فولاد قزوین» به دلیل آنچه از سوی کارفرما عدم نیاز عنوان می‌شود، با اتمام قرارداد کار اخراج شدند.

کارگران این واحد صنعتی واقع در شهرستان تاکستان استان قزوین در تماسی افزودند: “این اخراج در تاریخ اول تیر ماه سال جاری صورت گرفته و در حال حاضر همکاران اخراج شده آن‌ها برای پیگیری مطالبات مزدی خود در اداره کار شکایتی را مطرح کرده‌اند”.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از تعدیل‌های اخیر هنوز نزدیک به ۱۵۰ کارگردر این واحد مشغول کارند، افزودند: “ماه گذشته (اول خرداد ماه) نیز حدود ۱۲۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار اخراج شده بودند که هنوز پیگیر دریافت مطالبات معوقه خود از کارفرما هستند”.

کارگران فولاد قزوین با بیان اینکه تمامی کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزودند: “بهمن ماه سال گذشته (۹۴) نیز حدود ۱۰۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار در دو دسته ۵۰ تایی اخراج شده بودند”.

به گفته آن‌ها، این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا همکاران باقیمانده آن‌ها از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

بر اساس گزارش کارگران، با وجود اخراج این ۲۵کارگر قراردادی از سوی کارفرما، هنوز آنان بابت سنوات دو ماه آخر فعالیتشان طلبکارند.

به گفته این کارگران همچنین از شهریور سال ۹۴ حق اضافه کاری آن‌ها پرداخت نشده است.

بیداد اخراج کارگران در مازندران

رئیس خانه کارگر استان مازندران با اشاره به اینکه اخراج کارگران در استان بیداد می‌کند، گفت: “۱۱ هزار کارگر بیمه‌ شده در این استان بیمه بیکاری می‌گیرند”.

نصراله دریا بیگی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که عصر امروز در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: “امروز شاهد بسیاری از ناهنجاری‌هایی هستیم که به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی از قبل به جامعه کار، تولید، صنعت، کشاورزی و گردشگری تحمیل شده است”.

رئیس خانه کارگر استان مازندران با اشاره به اینکه اخراج کارگران در استان بیداد می‌کند در ادامه افزود: “۱۱ هزار کارگر بیمه‌شده در استان بیمه بیکاری می‌گیرند”.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی مجوز هتل می‌گیرند، خاطرنشان کرد: “کارخانجات استان تعطیل و به هتل و ویلا تبدیل می‌شوند”.

دریابیگی با اشاره به اینکه باید نساجی مازندران احیا شود، تصریح کرد: “مهم‌ترین معضل استان مسأله اشتغال است”.

وی با بیان اینکه هر روز اخراج کارگران در مازندران رخ می‌دهد، گفت: “به دلیل سیاست‌های نادرست به کشاورزی و صنعت استان ضربه وارد شده است”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.