انتقال حسین رفیعی به بیمارستان و بازگشت به زندان

روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه، حسین رفیعی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به بیمارستان امام خمینی منتقل و باردیگر به زندان بازگردانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین رفیعی، فعال سیاسی، امروز چهارشنبه بیست و سوم تیرماه، به دلیل فلج شدگی دست راست، به بیمارستان امام خمینی اعزام و پس از معاینه به زندان اوین بازگردانده شد.

گفتنی است که پزشک معالج دستور انجام ام آر آی را صادر کرده و این زندانی سیاسی می بایست در تاریخ ۲۷ تیرماه مجددا به بیمارستان مراجعه کند.

حسین رفیعی فعال سیاسی و عضو شورای فعالان ملی مذهبی روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد بازداشت شد. این فعال سیاسی پیش‌تر نیز در سال ۱۳۷۹ بازداشت و به سه سال زندان محکوم‌شده بود.

او در ۱۷ شهریور سال ۱۳۹۰ نیز به دادسرای اوین احضار و به وی اتهامات عضویت در گروه غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام و استفاده از تجهیزات ماهواره تفهیم شد،

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، در چهارم خردادماه امسال وی را به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت حزبی و رسانه‌ای و پرداخت جریمه محکوم کرد.

حسین رفیعی، به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز نظیر صدور بیانیه، عضویت در شورای صلح به ریاست شیرین عبادی، انتقاد نسبت به بلندپروازی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی و ارتباط با فعالان خارج کشور، به فعالیت‌های براندازانِ متهم شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.