اعدام مهدی پاک گفتار به تعویق افتاد

اجرای حکم اعدام مهدی پاک گفتار شهروند اهل ایلام از محکومان جرایم مواد مخدر که قرار بود روز چهارشنبه در زندان مرکزی ایلام انجام شود فعلا به تعویق افتاده است. پدر و مادر بیمار و سالخورده وی مدت دوماه است که در مقابل دفتر رئیس قوه قضائیه تحصن کرده و بر بی‌گناهی فرزند خود و توقف اجرای حکم اعدام اصرار دارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، حکم اعدام مهدی پاک گفتار شهروند اهل ایلام با اتهامات مربوط به جرایم مواد مخدر که قرار بود روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه در زندان مرکزی ایلام اجرا شود، به دلایل نامشخصی احتمالا برای چند روز به تعویق افتاده است.

مهدی پاک گفتارمتولد ۱۳۶۱ اهل روستای فاطمیه از توابع شهرستان ایلام قرار است چهارشنبه ۲۳ تیرماه در زندان مرکزی ایلام با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر اعدام شود.

یک منبع نزدیک به خانواده پاک گفتار با اعلام این خبر گفته بود: “مهدی از سال ۱۳۸۹ در زندان مرکزی ایلام نگهداری می‌شود. خانواده اش می‌گویند نماینده آیت‌الله خامنه ای هم درخواست بخشودگی اعدامش را کرده ولی با این درخواست موافقت نشده وقرار است چهارشنبه همین هفته در زندان مرکزی ایلام اعدام شود.”

شایان ذکر است پدر و مادر سالخورده ۷۰ و ۶۸ ساله این زندانی که مادرش مبتلا به بیماری ام-اس نیز هست، با اعتقاد به بی‌گناهی فرزندشان حدود دوماه است جلوی دفتر آقای آملی لاریجانی تحصن کرده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.