خراسان و کاشان؛ مرگ کارگران به دلیل فقدان ایمنی

بر اثر فقدان ایمنی محیط کار، یک کارگر در تصفیه خانه فاضلاب کاشان بر اثر ریزش آوار، همچنین کارگر دیگری در کارخانه آسفالت شهرداری شیروان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سید مهدی مجدالاشرافی عصر چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا بیان داشت: “این کارگر افغانستانی که ۳۵ سال سن داشت ظهر امروز بر اثر ریزش آوار بر روی او در محل تصفیه خانه فاضلاب کاشان در جاده نوش آباد فوت شد”.

وی افزود: “علت این حادثه ریزش آوار به هنگام عملیات ساختمانی در محل تصفیه خانه فاضلاب بوده است و پس از آن که در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز حادثه به آتش نشانی کاشان اعلام شد تیمی از آتش نشانان بلافاصله به محل اعزام شدند”.

وی با اشاره به حادثه دیگری که امروز در کاشان رخ داد گفت: “آتش سوزی یک دستگاه خودرو تیبا در خیابان راه آهن دیگر حادثه ای بود که ماموران آتش نشانی کاشان آن را پوشش دادند”.

مدیرعامل آتش نشانی کاشان افزود: “این خودرو به صورت کامل دچار حریق شده بود و ماموران ایستگاه چهارم آتش نشانی کاشان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند تا خودروی دچار حریق را خاموش کنند”.

وی یادآور شد: “در این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و تعیین علت وقوع آن نیز در دست بررسی است”.

علت فوت کارگر کارخانه آسفالت شیروان مشخص شد

به گزارش مهر، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: “علت فوت کارگر کارخانه آسفالت شیروان مشخص شد”.

حسن نوری اظهار داشت: “بر اساس بررسی‌های بعمل آمده توسط بازرسان کار، علت فوت کارگر شاغل در کارخانه آسفالت متعلق به شهرداری شیروان، عدم رعایت آئین نامه های حفاظت فنی و ایمنی در کارخانه آسفالت از طرف شهرداری شیروان اعلام شد”.

وی افزود: “با توجه به اینکه کارگر متوفی کر و لال بوده است، شهرداری شیروان مکلف به رعایت آئین نامه ایمنی افراد دارای اختلال شنوایی در کارگاه و تحویل تجهیزات هشدار دهنده ویژه به او بوده تا در موارد خطر بتواند اطلاع رسانی کند”.

نوری تصریح کرد: “بی توجهی مسئولین شهرداری به ایمن سازی اطراف قیف تغذیه و عدم ارائه آموزشهای ایمنی لازم به کارگران در حین کار و عدم نظارت دقیق بر فعالیت کارگران در محیط کار از دیگر دلایل بروز این حادثه بوده است”.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد، کارفرمایان باید با رعایت نکات حفاظت فنی و ایمنی در حین کار، از بروز حوادث مشابه در محیط کار جلوگیری کنند.

کارگر شهرداری شیروان عصر روز سه شنبه ۱۸ خردادماه جاری در زیر آوار خروارها ماسه مدفون شد و تلاش اورژانس و نیروهای آتش نشانی برای نجات جان نامبرده بی نتیجه ماند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.