یک سال انتظار کارگران فولاد البرز برای معوقات مزدی

 ۱۴۸ کارگر کارخانه فولاد البرز نزدیک به ۱۴ ماه مزد و حق بیمه معوقه طلبکارند. کارگران شرکت فولاد البرز با بیان اینکه کارفرمای این کارخانه همزمان مالک دههاکارخانه بزرگ وکوچک در کشور است، ادامه دادند “از قرار معلوم در دیگر واحدهایی که متعلق به این فرد است نیز وضعیتی کما بیش مشابه حاکم است”.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران این واحد تولیدی در شهرستان تاکستان در تماسی گفتند: “به‌صورت مشخص حدود ۱۴۸ کارگر در این واحد صنعتی به صورت قرار دادی مشغول کارند؛ که ازفروردین ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری هیچ دستمزدی دریافت نکرده‌اند”.

به ادعای این کارگران کارفرمای آنها مدعی است که به دلیل مشکلات مالی قادر به تادیه مطالبات آنها نیست و در حال حاضر غیر از پرداخت دستمزد خردادماه سال جاری کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

کارگران شرکت فولاد البرز با بیان اینکه کارفرمای این کارخانه همزمان مالک دههاکارخانه بزرگ وکوچک در کشور است؛ ادامه دادند: “از قرار معلوم در دیگر واحدهایی که متعلق به این فرد است نیز وضعیتی کما بیش مشابه حاکم است”.

کارگران شرکت فولاد البرز درباره معوقات بیمه‌ای خود می‌گویند علاوه بر طلب مزدی، حق بیمه آنها نیز از ۱۴ ماه پیش تاکنون پرداخت نشده است و به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی دیگر حاضر به تمدید دفترچه بیمه‌های آنها نیست.

به گفته منابع کارگری در کارخانه فولاد البرز، کارگران این واحد با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار می‌کنند و در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغلشان هستند.

همچنین به نقل از کارگران گفته می‌شود طی یکی دوسال گذشته تا کنون نزدیک به ۲۰۰ کارگر شاغل در این کارخانه به سبب مشکلات بوجود آمد خود خواسته ویا به دستور کارفرما از محل کار خود بیرون رفته‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.