پرداخت معوقات مزدی کارگران I.T.I به دست فراموشی سپرده شد

باگذشت بیش از یک ماه از خاتمه چادرنشینی کارگران سابق کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (I.T.I) هنوز هیچ اقدامی برای بازگشایی کارخانه و یا پرداخت مطالبات معوقه آنها صورت نگرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، تعدادی از این کارگران یادآور شدند: از زمانی که به استناد مصوبه شورای تامین استان فارس ناچار به برچیدن بساط اعتراض صنفی خود شده‌ایم دیگر هیچ مقام مسئولی حاضر نیست پاسخوی مطالباتمان باشد.

به صورت مشخص آنها می‌گویند: ظاهرا وعده‌هایی که مالک کارخانه در در جلسات کمسیون کارگری مورد بازگشایی دوباره و پرداخت طلب کارگران داده بود در همان حد شعار باقیمانده است و انگار قرار نیست کسی به غیر از ما پیگیر عملیاتی شدن آنها بشود.

این کارگران در عین حال از برخورد منفعلانه نهادهای صنفی کارگران شاغل و بازنشسته کارگران استان فارس انتقاد کردن و گفتند: این نهادها تا این لحظه در پیگیری مطالبات آنها منفعلانه عمل کرده‌اند.

این کارگران که شمار آنها تا بیش از هزار نفر برآورد می‌شود از زمان تعطیلی این واحد تولیدی در سال ۸۶ تاکنون بابت معوقات مزدی خود طلبکارند و به همین دلیل از ابتدای خرداد ماه سال جاری با برپا کردن چادرهایی در محوطه کارخانه خواستار معوقات مزدی خود شدند.

به گفته این کارگران که تعدادی از آنها در زمره بازنشستگان مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند، تصمیم چادر نشینی نمادین آنها پس از آن آغاز شد که مطلع شدند قرار است زمین و ماشین‌آلات باقیمانده این کارخانه بابت بدهی بانکی فروخته شود.

اگرچه در نهایت پس از گذشت حدود ۲۵ روز از تحصن کارگران در صحن کارخانه تعطیل شده صنایع مخابراتی راه دور ایران، کمسیون کارگری استانداری فارس در جلسه فوق‌العاده خود موضوع فروش اموال باقیمانده این کارخانه را لغو کرد و به بازگشایی کارخانه و پرداخت طلب مزدی کارگران سابق رای می‌دهد اما به باور کارگران از آن زمان تاکنون هیچ خبر جدیدی نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.