انتقال کاوه شریفی به مرکز درمانی خارج از زندان در پی سکته قلبی

شامگاه شنبه نهم مردادماه، کاوه شریفی، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام، در پی سکته قلبی به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کاوه شریفی، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام، شامگاه شنبه نهم مردادماه، در زندان رجایی شهر دچار سکته قلبی گشته و در پی آن مرکز درمانی خارج از زندان انتقال یافته و تا کنون از وضعیت وی اطلاعی به دست نیامده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی در مصاحبه با فعالان حقوق بشر اظهارداشته است: “کاوه دیشب ساعت ۳ دچار سکته قلبی شد و به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شد. اما تاکنون از سرونوشت وی اطلاعی در دست نیست و هنوز به زندان بازگردانده نشده است.”

کاوه شریفی، فرزند توفیق متولد ۱۳۶۲ در شهرستان سنندج، در تاریخ دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شد. پس از ۲۱ ماه بازجویی و شکنجه در بازداشتگاه اطلاعات سنندج به زندان رجایی شهر منتقل و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید گردید.

نهادهای امنیتی و قضائی کاوه شریفی را متهم به «سلفی‌گری و ارتباط با گروه‌های مسلح تندرو» و «مشارکت در عملیات مسلحانه کرده‌اند»، بااین‌حال آقای شریفی بار‌ها با انتشار نامه‌هایی از زندان این اتهامات را ساختگی دانسته و تنها جرم خود را تبلیغ مذهب خود عنوان کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.