انتقال محمدامین عبدالهی به انفرادی در پی درخواست مرخصی

روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه، محمدامین عبدالهی، زندانی سیاسی، به دستور مسئولین زندان به سلول انفرادی زندان بیرجند منتقل شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدامین عبدالهی، برادر زندانی سیاسی اعدام شده، محمد عبدالهی، روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه، در پی درخواست مرخصی جهت حضور در مراسم ختم برادرش، از سوی مسئولین به اعدام تهدید شده و به سلول انفرادی انتقال یافته است.
محمدامین عبدالهی اهل بوکان، در پاییز سال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «محاربه از طریق همکاری مؤثر و مسلحانه با احزاب کرد» و «تبلیغ علیه نظام»، محاکمه و درمجموع به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد. وی پس از گذراندن مدتی در زندان‌های ارومیه و مهاباد به زندان طبس انتقال یافت. این زندانی سیاسی، در اوایل مهرماه سال ۱۳۹۴، در اعتراض به مخالفت با حق مرخصی‌اش، دست به اعتصاب غذا زد و در پی آن از زندان طبس به بیرجند منتقل شد.

محمدامین عبدالهی به مدت بیش از دو ماه در سلول‌های انفرادی و عمومی قرنطینهٔ زندان بیرجند در شرایط اسفناک نگهداری شده و سپس به بند عمومی ۱۰۷ منتقل شد. این زندانی سیاسی بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم همراه با زندانیان جرائم عادی و نبود امکانات کافی در زندان بیرجند به سر می‌برد.

لازم به ذکر است که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ اداره اطلاعات شهر ارومیه با گشایش پرونده ایی جدید محمدامین عبدالهی را به ارتباط با رسانه‌های خارجی متهم کرد و از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر ارومیه برای این زندانی سیاسی، حکم شش ماه حبس صادر شد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.