گزارشی از آخرین وضعیت فهیمه اسماعیلی، زندانی سیاسی متهم به محاربه در زندان یاسوج

اداره‌ی اطلاعات یاسوج درصدد تشکیل پرونده یی جدید برای فهیمه اسماعیلی، زندانی سیاسی متهم به محاربه در زندان یاسوج، می باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اداره‌ی اطلاعات یاسوج قصد دارد به دلیل انتشار اخبار فهیمه اسماعیلی در رسانه ها، با پرونده سازی جدید برای وی، این زندانی را تحت فشار قرار دهد؛ به همین سبب، روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه، چند تن از مأموران اداره‌ی اطلاعات یاسوج به زندان مراجعه کرده و در خصوص ارتباطات فهیمه اسماعیلی در زندان، از هم‌اتاقیهای وی بازجویی کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که فهیمه اسماعیلی، روز پنج شنبه ۱۳ خردادماه، در پی بحث و مشاجره با مأمور زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بیهوش گردید. این زندانی سیاسی پس از انتقال به بهداری به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد. وی در روز جمعه ۱۴ خردادماه به زندان بازگردانده شده و در دادگاه علیه این مأمور زندان شکایتی را ارائه کرده است.

شبکه حقوق بشر کردستان این باره گزارش کرد:« ضرب و شتم زمانی آغاز شد که در داخل بند بدون دلیل خاص مامور زندان به فهیمه گیر داده و به وی توهین کرده و این سبب ایجاد درگیری لفظی بین آنها شد. این مامور بعدا اقدام به توهین و بی‌احترامی  به فهیمه کرده و با شدت گرفتن درگیری لفظی، این مامور اقدام به ضرب و شتم وی کرد.»

فهیمه اسماعیلى، همسر على مطوری‌زاده، در تاریخ ۷ آذر ١٣٨۴ در حالى که ٨ ماهه باردار بود بازداشت شد. این شهروند اهوازی یک ماه بعد از بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز در حضور بازجویان و بدون وجود هیچ گونه امکاناتی وضع حمل کرد. وی در دادگاه انقلاب به ۱۵سال حبس و تبعید به زندان یاسوج محکوم شد. حکم اعدام همسر وی در ٢٨ آذر ١٣٨۵ اجرا گردید.

فهیمه اسماعیلى هم اکنون دهمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان یاسوج سپری می کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.