پلی اکریل در آستانه تعطیلی

شرکت پلی اکریل اصفهان یکی از اولین کارخانه های نساجی در ایران به خاطر کمبود نقدینگی در آستانه تعطیلی است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اصفهان زیبا، این کارخانه مدت هاست با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می کند و در پی آن شاهد اعتصاب چند باره کارگران نیز بوده است. برخی از افراد شاغل در کارخانه پلی اکریل، غیر از مساله تحریم، عدم تزریق نقدینگی به وسیله سهامدار این کارخانه، واردات بی رویه الیاف و وجود دلالان در بازار را اصلی ترین عواملی رکود این کارخانه می دانند.

در حال حاضر دو هزار کارگر در این کارخانه مشغول به کارند که در صورت تعطیلی پلی اکریل بیکار می شوند. برخی از مسئولان شهر اصفهان در مورد رفع مشکلات اقتصادی شرکت پلی اکریل اصفهان وعده های برای کمک داده اند که تاکنون به نتیجه نرسیده است. یکی از دلایل عدم کمک مالی از سوی بانک ها ورشکستگی این کارخانه است چرا که براساس ماده ۴۱ قانون تجارت شرکت های ورشکسته نمی توانند از بانک ها هیچ گونه تسهیلاتی دریافت کنند.

شرکت پلی اکریل در سال ۱۳۵۳ با مشارکت بخش خصوصی، گروهی از بانک های ایران و شرکت های آمریکایی تاسیس شد و در سال ۱۳۵۷ به وسیله متخصصان ایرانی به بهره برداری رسید. شرکت پلی اکریل بزرگ ترین تولیدکننده الیاف پلی استریل و تنها تولیدکننده اکریل در ایران است و بیش از ۴۰۰ واحد کوچک و بزرگ نساجی در ایران، مواد اولیه خود را از شرکت پلی اکریل تامین می کنند. توان تولید کارخانه پلی اکریل ۱۳۰ هزار تن در سال است. در سال ۱۳۸۳ سهام شرکت پلی اکریل به بخش خصوصی واگذار شد و از سال ۱۳۹۳ مشکلات مالی این کارخانه را تا آستانه تعطیلی پیش برده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.