محمد امین آگوشی؛ دوختن لب ها و اعتصاب غذا/ انتقال به انفرادی

محمد امین آگوشی، زندانی امنیتی محبوس در زندان تبریز، در اعتراض به مخالفت مسئولین با مرخصی وی، از هفته گذشته با دوختن لب ها در اعتصاب غذا به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد امین آگوشی، زندانی امنیتی، از هفت روز پیش در اعتراض به مخالفت مسئولین با صدور مرخصی اقدام به دوختن لب ها و اعتصاب غذا کرده و به دستور مسولین زندان به سلول انفرادی در بند ویژه زندان تبریز منتقل شده است.

محمدامین آگوشی، زندانی امنیتی که هم اکنون هفتمین سال از دوران محکومیت ۱۰ ساله خود را پشت سر می گذارد، از حق اعزام به مرخصی و آزادی مشروط محروم می باشد. این درحالی است که این زندانی امنیتی به کم‌خونی شدید، بیماری کلیوی و مشکلات مغز و اعصاب مبتلا بوده و شرایط زندان برای وضعیت وی مناسب نمی باشد.

لازم به یادآوری است که محمدامین آگوشی نیز پس از شنیدن خبر پایان دادن زندگی دخترش، کانی آگوشی و اعزام وی به مرخصی جهت تحویل پیکر فرزندش در تیرماه ۱۳۹۴، در شرایط روحی و جسمی بسیار بدی به سر می‌برد.

محمدامین آگوشی در اردیبهشت‌ماه سال ٨۶ به اتهام جاسوسی بازداشت شد. در فروردین۱۳۹۱، شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده وی را به تحمل ۱۰ سال حبس در زندان زاهدان محکوم نمود.

محمدامین آگوشی در تاریخ سوم فروردین‌ماه سال جاری برای گذراندن مابقی دوران محکومیت خود به زندان تبریز انتقال یافت. این زندانی امنیتی از سال ٨۶ در زندان زاهدان نگهداری می‌شد.

 

Related posts

1 Comment

  1. Pingback: پایان اعتصاب غذای دو زندانی امنیتی در زندان تبریز | حقوق بشر در ایران

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.