گزارشی از وضعیت صفیه صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج با اتهام محاربه

صفیه صادقی، زندانی سیاسی با اتهام محاربه، هم اکنون ششمین سال از دوران محکومیت خود را، محروم از رسیدگی پزشکی و حق مرخصی، در زندان سنندج سپری می کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صفیه صادقی، زندانی سیاسی، علیرغم وخامت حال و ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلیوی، جهت تحمل محکومیت ۱۵ ساله خود در زندان سنندج نگهداری می شود. این درحالی است که این زندانی سیاسی از حق مرخصی درمانی و اعزام به بیمارستان طی شش سال گذشته محروم بوده و هم اکنون در شرایط وخیم جسمانی به سر می برد.

گفته می شود که وضعیت کلیوی این زندانی در مرحله‌ای است که امکان از دست دادن یکی از کلیه‌های وی وجود دارد و بهداری زندان سنندج فاقد امکانات پزشکی موردنیاز برای درمان می‌باشد.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.

صفیه صادقی، اهل شهر سلماس، در آبان ماه سال ۸۹ توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر سنندج در این شهر بازداشت و به مدت نزدیک به ۴ ماه و نیم در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج تحت بازجویی قرار گرفت.

دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی بابایی وی را به اتهام محاربه از طریق عضویت در پژاک در یک جلسه‌ی چند دقیقه‌ایی به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. گفته می شود این زندانی سیاسی در مدت نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم بوده و برای گرفتن اعتراقات در این مدت در سلولهای انفرادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.