بازداشت دو شهروند در شهر ارومیه / شکنجه و انتقال به زندان

روز جمعه ۱۵ مردادماه، نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت یک دانشجوی کُرد به همراه پدرش در شهر ارومیه کرده اند و این شهروندان پس از چندین روز بازجویی و شکنجه شدید، هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه نگهداری می شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرهاد پیغامی، دانشجوی ساکن شهر ارومیه، روز جمعه ۱۵ مردادماه، به همراه پدرش، حسن پیغامی، توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات شهر ارومیه دستگیر و به بازداشتگاه امنیتی شهر ارومیه منتقل شدند. این شهروندان پس از ۱۲ روز بازجویی و شکنجه در روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه، به زندان ارومیه انتقال یافته و هم اکنون به صورت بلاتکلیف در بند جوانان و بند زندانیان جرایم مواد مخدری زندان ارومیه به سر می برند.

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع گزارش کرد: « این دانشجوی کُرد با لباس خونین و بدن کبود شده به همراه پدرش به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند. به دستور مسئولین زندان حسن پیغامی به بند ۳و۴، بند زندانیان جرایم مواد مخدری و فرهاد پیغامی نیز به بند جوانان منتقل شده‌اند. این دانشجوی بازداشتی اعلام کرده حاضر به درآوردن لباسهای خونین خود نیست و درصدد شکایت از بازجویان امنیتی به دلیل شکنجه‌اش می‌باشد.»

حسن پیغامی، پیشتر در سال ۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی بازداشت شده و از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به دو سال حبس توام با تبعید به زندان تبریز محکوم گشته بود. وی دو سال حبس خود را در زندانهای ارومیه و تبریز سپری کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.