وجود ۱۳۳ هزار بیکار در استان البرز

وجود ۱۳۳ هزار بیکار در استان البرز که ۸۸ درصدشان فاقد مهارت هستند.

 به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، عبادالله کامکار در کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز که ظهر یکشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد بیان کرد: اشتغال مسئله حائز اهمیتی است چراکه حاصل رنج تمام مجموعه‌ها در اشتغال گنجانده شده است، افزود: اگر بستر درست و مناسبی برای اشتغال فراهم کنیم به نتیجه مد نظر می‌رسیم چراکه در صورت کم‌توجهی تمامی هزینه‌های گذشته هدر می‌رود.

وی با اعلام این‌که در صورت عدم توجه به بحث اشتغال جوانان سایر کشورها از این ظرفیت بالقوه استفاده می‌کنند، گفت: باید پاسخگوی اشتغال جوانان در جامعه باشیم.

خلیلی با اشاره به این‌که ۱۳۳ هزار بیکار در استان البرز وجود دارد که ۹۷ هزار نفر آن را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی در البرز  ۲۹۲ هزار نفر بوده که از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۴۰ هزار نفر نیروی شاغل اضافه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان این‌که در فروردین ۹۲ حدود ۱۵ هزار نفر مقرری‌بگیر داشتیم، گفت: اسفند سال ۹۴ حدود ۱۱ هزار و ۴۳۷ مقرری‌بگیر داشتیم.

خلیلی تصریح کرد: در مجموع ۳۲ هزار و ۵۸۹ نفر به این کاریابی‌ها مراجعه کردند که توانستیم برای ۸ هزار نفر در شرکت و کارخانه‌ها اشتغال ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر این‌که متاسفانه ۸۸ درصد متقاضیان کار در استان البرز فاقد مهارت هستند که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دیپلمه‌ها را نیز شامل می‌شود، گفت: بیکاران جویای کار باید باید برای کسب مهارت به سمت سازمان آموزش فنی‌وحرفه ای هدایت شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هزار و ۴۴۶ نفر برای اشتعال مراجعه کردند که تنها ۲ هزار و ۱۰۰ نفر مشغول کار شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.