برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک “نامناسب” در البرز

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: به منظور ساماندهی عرضه پوشاک و رفع مظاهر نامناسب حضور افراد مختلف با لباس‌های مزین به تصاویر زننده و الفاظ موهن برای جلوگیری از عرضه این محصولات در سطح استان، به رئیس اصناف استان دستور اکید داده شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حاجی رضا شاکرمی در تشریح جزئیات این موضوع افزود: بر این اساس هرکس که عالمانه لباس‌ها، نشانه‌ها، گراور، نقاشی و تصاویر که علامت گروه‌های ضداسلام دارند تولید یا وارد کند و یا کسبه و دستفروشانی که به توزیع و فروش این اقلام اقدام کنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

شاکرمی خاطرنشان کرد: بر این اساس اصناف مکلف شده با همکاری و حضور پلیس اماکن، اتحادیه مربوطه و تعزیزات حکومتی ضمن نظارت بر واحدهای صنفی فروشندگان البسه و دستفروشان، در صورت مشاهده مصادیق گفته شده ضمن پلمب واحد صنفی نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند و مراتب را برای اقدام قانونی به دادسرا انعکاس دهند.

وی تصریح کرد: قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس، استفاده از این البسه در ملاعام را خلاف شرع و جریحه‌دار کردن عفت عمومی دانسته و بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز لباس‌های مکشوفه در مصداق قاچاق کالا تلقی می‌شود.

شاکرمی با بیان این‌که با پرونده‌های ارسالی به دادسرا بر اساس ماده ۶۳۸ و ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد افزود: ماده ۶۳۸ در مورد جرایمی است که فردی مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند به حبس از ۱۰ تا دو ماه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی درباره ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی گفت: بر اساس این ماده هر کس نوشته، طرح، گراور تصاویر و مطبوعاتی که عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار کند نشر دهد یا بفروشد به حبس از سه ماه تا یک سال و جزای‌ نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال و تا  ۷۴ ضربه‌شلاق یا به ‌یک‌ یا دو مجازات مذکور محکوم خواهد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.