سرعت اعتیاد زنان در کشور ۲ برابر شده است

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سرعت اعتیاد و گرایش زنان به مواد مخدر در کشور ۲ برابر شده است و همه باید در قبال این زنگ خطر حساس باشیم.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سرعت اعتیاد و گرایش زنان به مواد مخدر در کشور ۲ برابر شده است و همه باید در قبال این زنگ خطر حساس باشیم.

حمید صرامی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی شیوه‌های مبارزه با مواد مخدر در اراک افزود: بر اساس ارزیابی مطالعات سوءمصرف مواد که در سال ۸۶ در کشور انجام شد، حدود پنج درصد از زنان و دختران به سمت مصرف مواد افیونی گرایش داشتند که این رقم در تحقیق شیوع شناسی سال ۹۰ به حدود ۹ و سه دهم رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس علت شناسی بروز اعتیاد در جامعه، اضطراب و استرس از جمله مهمترین عوامل ریشه‌ای در دامن زدن به گرایش مصرف مواد مخدر در بین زنان است.

دبیر اتاق فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: بر اساس تحقیق سال ۹۲ ،حدود ۲۳ و ۶ دهم درصد جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال کشور از یکی از اختلال‌های خرد شامل اضطراب، استرس و افسردگی رنج می‌برند که سهم زنان در این اختلال‌ها از مردان پیشی گرفته و تحقیقات نشان می‌دهد که شیوع اعتیاد در زنانی که از این اختلال‌ها رنج می‌برند چند برابر مردان کشور است.

صرامی گفت: فقدان اطلاعات، فقر مهارت دختران و زنان از سوءمصرف مواد مخدر، گرایش به مواد مخدر برای کسب آرامش و لذت کاذب، رهایی از استرس‌ها، ضعف امکانات تفریحی از جمله عوامل روی آوری افراد جامعه به خصوص زنان به مواد مخدر است.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: تریاک، شیشه، مواد توهم‌زای حشیش، گل، ماری‌جوانا و هروئین به ترتیب بیشترین مصرف را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.