تعویق چهار ماهه دستمزد کارگران صنایع غذایی حمیل در تویسرکان

کارگران کارخانه «صنایع غذایی حمیل» واقع در شهرستان تویسرکان طی ۴ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، در کارخانه حمیل که در زمینه تولید محصولات لبنی در استان همدان فعالیت دارد ۱۲۶ کارگر مشغول کارند که در ۴ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته کارگران؛ معوقات حقوقی نیروی کار این واحد تولیدی در چهار ماه اخیر به تاخیر افتاده است. همچنین بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

بنابر ادعای کارگران، صنایع غذایی حمیل به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد و این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

طبق اظهارات آنان، یکی از عوامل بروز مشکلات نقدینگی در این واحد، طولانی شدن روند دریافت مطالبات معوقه کارخانه از خریداران محصولات است. علاوه بر آن وجود محصولات لبنی بدون مجوز در بازار داخلی به روند فروش محصولات این کارخانه آسیب زده است.

کارگران می‌گویند به صورت مشخص دلیلی که کارفرما برای پرداخت نشدن مطالبات معوقه به آنان داده؛ وصول نشدن به موقع چک‌های خریداران محصولات کارخانه است. از قرار معلوم کارفرما مدعی‌ است غالب خریداران محصولات این کارخانه چک‌های ۵ تا شش ماهه می‌دهند که تا وصول این چک‌ها مطالبات مزدی کارگران به تاخیر می‌افتد.

منابع کارگری با اشاره به اشتغال حدود ۱۲۶ کارگر قراردادی در صنایع غذایی حمیل می‌گویند: ادامه روند کنونی باعث توقف کامل فعالیت‌ صنایع غذایی حمیل و بیکاری کارگران شاغل در آن می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.