دادستان تهران برگزاری کنسرت را به ‘ضبط رسمی’ مشروط کرد

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، شرط‌های جدیدی را برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی پیشنهاد کرده است. او از جمله خواهان “ضبط رسمی” کنسرت‌های موسیقی از طرف پلیس شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی‌بی‌سی، دادستان تهران گفته است که این اقدام اثر “پیشگیرانه” خواهد داشت. وی همچنین خواهان تضمین “امنیت و سلامت محتوای” کنسرت‌ها از طرف استانداری یا فرمانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

او گفته به این ترتیب تنش‌های موجود در زمینه مجوز کنسرت‌ها که میان نهادهای مختلف وجود دارد از بین خواهد رفت.

لغو کنسرت‌هایی که مجوز داشته‌اند به مشکلی مزمن برای اهالی موسیقی در ایران بدل شده است و تنش میان مقام‌های ایرانی در این ارتباط به ویژه در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

دادستان تهران گفته است اگر فرمانداری تامین امنیت کنسرت را به عهده بگیرد و آن را تضمین کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز “سلامت محتوای برنامه ارائه‌ شده” را تضمین کند “مسئولان در برگزاری کنسرت‌ها احساس مسئولیت” خواهند کرد.

آقای جعفری دولت‌آبادی گفته است که با اجرایی شدن این شرط‌ها اگر کنسرت محتوای “خلاف موازین اسلامی” داشته باشد وزیر ارشاد باید پاسخگو باشد و “به جای برگزارکننده یا سایر افراد مرتبط، مسئولان اصلی مورد پرسش قرار خواهند گرفت.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.