مطالبات کارگران پیمانکاری ستاره خلیج فارس پرداخت نشد/ کارفرما پاسخگو نیست

مطالبات مزدی حدود هزار کارگر پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس از اردیبهشت ماه پرداخت نشده است. این در حالیست که کارفرما در قبال این تاخیر پاسخگوی کارگران نیست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس از تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، مطالبات مزدی حدود هزار کارگر پیمانکاری این پالایشگاه از اردیبهشت ماه پرداخت نشده است. این کارگران علاوه بر سه ماه مطالبات مزدی معوقه، بخشی از دستمزد و مزایای اردیبهشت را نیز نگرفته اند.

کارگران ستاره خلیج فارس می‌گویند با وجود مراجعات مکرر به شرکت های پیمانکاری مربوطه و کارفرمای اصلی، هیچ پاسخی در مورد زمان پرداخت مطالبات داده نشده است و مسئولان پالایشگاه به هیچ وجه در مقابل کارگران پیمانکاری، پاسخگو نیستند.

از قرار معلوم حق بیمه بسیاری از این کارگران نیز در سال جاری پرداخت نشده است.

این کارگران در شرکت های پیمانکاری دست چندم در این پالایشگاه مشغول به کار هستند و می‌گویند کارگران شاغل در شرکت های دست اول و یا طرف قرارداد با کارفرمای مادر، مطالبات مزدی خود را به موقع دریافت می‌کنند و این اجحاف فقط محدود به کارگران پیمانکاری است که نه امنیت شغلی دارند و نه امکانی برای اعتراض به شرایط موجود برای آنها وجود دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.