شاکر باقی؛ زندانی امنیتی تبعه ترکیه در کاشمر/ محکومیت به حبس ابد

شاکر باقی، زندانی امنیتی تبعه ترکیه، محکوم به سی سال حبس می‌باشد و هم‌اکنون نهمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان کاشمر می‌گذراند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شاکر باقی، زندانی امنیتی که از سال ۱۳۸۶ در حبس به‌سر می‌برد، بدون رعایت اصل تفکیک جرایم، در بند زندانیانی با جرایم سنگین و خطرناک نگهداری می‌شود و پس از نه سال حبس همچنان از حق مرخصی محروم می باشد.

گفتنی است که شاکر باقی پیش تر درخواست کرده بود که با یک زندانی ایرانی در ترکیه معاوضه و یا جهت برگزاری دوباره جلسه دادگاه، به کشور خود انتقال داده شود؛ اما مسئولان قضایی به این زندانی امنیتی اعلام داشته اند که تنها در صورت همکاری وی با نیروهای امنیتی به این درخواست رسیدگی می شود.

شاکر باقی در روز بیستم اسفندماه سال ۱۳۸۶ در جاده سنندج – مریوان توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت و سپس به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل گردید. وی پس از چندین‌ماه بازجویی در بازداشتگاه‌های امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در شهرهای سنندج و کرمانشاه، در شعبه‌ یکم دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به اتهام محاربه از طریق همکاری با یکی از احزاب کردی، به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان شهر کاشمر در استان خراسان رضوی، محکوم و حکم وی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ در دادگاه تجدیدنظر، عینا تایید شد.

این زندانی امنیتی مدت دو ماه را در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه زندانی بود و سپس به زندان سنندج منتقل و در اواخر مردادماه سال ۱۳۸۸ به زندان کاشمر در استان خراسان رضوی تبعید گردید.

شاکر باقی، اهل شهر وان ترکیه ‌می‌باشد که هم‌اکنون نهمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان کاشمر سپری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.