تعویق شش‌ماهه حقوق هزار کارگر سدچم شیر گچساران

مدیر اجرایی کارفرمای شرکت توسعه آب و نیروی ایران از کمی اعتبارات برای ادامه کار در این سد اظهار نگرانی کرد و از پرداخت نشدن حقوق هزار کارگر در سدچم شیر این شهرستان در شش ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، محمدرضا فاضل گفت: متاسفانه وضعیت کنونی اعتبارات در حوزه‌های مختلف شرایط خوبی ندارد و شش‌ماه است که نتوانسته‌ایم حقوق و مزایای‌امسال هزار کارگر سدچم شیر این شهرستان را پرداخت کنیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای حقوق، مزایا و پرداخت بیمه و مالیات حقوق این تعداد کارگر در هر ماه را ۷۵ میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: حدود ۴۵۰ میلیارد ریال اکنون برای پرداخت معوقات شش ماه گذشته این کارگران نیاز داریم.

مدیراجرایی‌کارفرمای شرکت توسعه آب و نیروی‌ایران افزود: برخی‌هزینه‌ها هم مانند تملک و هزینه‌های جاری کارفرمایی و مهندسان مشاور و طراحان را از منابع داخلی پرداخت می‌کنیم که اعتبارات در این حوزه نیز ناچیز و با مشکلات متعددی روبرو هستیم.

فاضل، اعتبار مورد نیاز درحوزه تملک را ۲۵۰ میلیارد ریال ذکر و خاطرنشان کرد: از محل فاینانس خارجی هم امکان پرداخت حقوق و مزایای کارگران سدچم شیر وجود دارد.

وی گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز در اختیار ما گذاشته نشود بدون شک شاهد نیمه فعال شدن پروژه سدچم شیر گچساران خواهیم بود.در ضمن فعالیت عمرانی پروژه سدچم شیر گچساران از سال ۹۱ شروع شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.