ممانعت از ورود داروهای درمانی بهنام ابراهیم‌زاده به داخل زندان

مسئولین زندان رجایی شهر مانع ورود داروهای موردنیاز بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری به داخل زندان شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان رجایی شهر از ورود داروهای بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری که در هفتم شهریورماه با پایان شهریورماه به زندان رجایی شهر بازگشته بود، جلوگیری کردند.

این در حالی است که این فعال کارگری از بیماری های دیسک کمر و آرتروز گردن رنج می‌برد و به داروهای خود نیاز مبرم داد.

 بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری که از سال ۱۳۸۹ در بازداشت به سر می برد، در مردادماه ۱۳۹۴ علیرغم پایان دوران محکومیت ۵ ساله خود، در پی پرونده سازی جدید از سوی مسئولین به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و چهارصدوپنجاه هزار تومان جریمه محکوم شد.

اتهام او «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و همچنین «فک قرار بازداشت» و «استفاده از تجهیزات ماهواره و پاسور» عنوان شده و به دلیل فعالیت های او در زندان صادر شده است.

بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری که سابقه چندین دستگیری را دارد، در آخرین بار، در بیست و دوم خردادماه ۱۳۸۹ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، بدون حضور وکیل، به بیست سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.

این فعال کارگری که از بیماری‌های آرتروز گردن، دیسک کمر و مشکلات کلیوی رنج می برد، از حق درمان در زندان نیز محروم می باشد.

 بهنام ابراهیم‌زاده برخلاف اصل تفکیک جرائم دربند زندانیان عادی زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود. لازم به توضیح است که در بند عمومی زندانیان جرائم مواد مخدر و جرائم خطرناک نگهداری می‌شوند و بعضاً زندانیان سیاسی پس از انتقال به این بند امنیت جانی ندارند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

گفتنی است که این زندانی سیاسی تاکنون چندین بار در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.