کارگران شهرداری لوشان سه ماه مزد طلب دارند/برخی حتی توان مالی خرید یک قرص نان را هم ندارند

پرداخت حقوق حدود ۷۸ کارگر شهرداری «لوشان» در استان گیلان ۴ ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حدود ۷۸ کارگر شاغل در مجموعه‌های شهرداری لوشان و سازمان‌های وابسته به آن هنوز دستمزد ماه‌های خرداد، تیر و مرداد خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران که در سازمان‌هایی همانند آتش‌نشانی، فضای سبز و خدماتی شهرداری لوشان کار می‌کنند، می‌گویند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است.

کارگران در ادامه تصریح کردند: جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی، حدود ۲ ماه است که حق بیمه آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

بر اساس گزارش کارگران، بخش دیگری از مشکلات شهرداری لوشان مربوط به شکایت یکی از طلبکاران مالی شهرداری لوشان می‌شود که بابت طلب ۱۰۰ میلیون تومانی خود با حکم قضایی حساب‌های مالی شهرداری را مسدود کرده است.

همچنین کارگران شهرداری لوشان در بخش دیگری از مشکلات خود گفتند: تعداد ۸ نفر از همکارانمان به دلیل داشتن شغل سخت و زیان‌آور از یک سال پیش تا هم‌اکنون مشمول بازنشستگی پیش از موعد شده‌اند اما چون هنوز شهرداری حق بیمه اضافی مربوط به سخت و زیان‌آور بودن شغل آن‌ها را به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده در نتیجه حکم بازنشستگی آن‌ها هنوز صادر نشده‌ است.

کارگران در ادامه تصریح کردند: مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد به‌وجود آمده زندگی آنان را بسیار سخت کرده بطوری‌که می توان گفت برخی از همکارانمان حتی توان مالی خرید یک قرص نان را هم ندارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.