کارخانه صنایع غذایی گلناز کرمان تعطیل شد

در ادامه تعطیل شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ایران، منابع خبری از تعطیلی کارخانه صنایع غذایی گلناز کرمان خبر دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، عصر چهارشنبه ۲۴ شهریور تعدادی از کارگران این کارخانه در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها در استانداری کرمان تجمع کردند.

برپایه این گزارش مسئولان این واحد تولیدی گفته‌اند که «این کارخانه تعطیل شده است».

همچنین خبرگزاری تسنیم نیز تعداد کارگران معترض را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرد که از روز گذشته – سه‌شنبه ۲۳ شهریور- با تجمع در مقابل ساختمان کارخانه، خواستار دریافت حقوق معوقه خود هستند.

برپایه این گزارش این کارگران صبح امروز- چهارشنبه – با قراردادن خودروهای خود در مقابل در ورودی ساختمان کارخانه مانع از تردد مسئولان شدند.

نداشتن مواد اولیه و عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات دلیل تعطیلی کارخانه صنایع غذایی گلناز کرمان اعلام شده است.

کارخانه صنایع غذایی گلناز یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان روغن نباتی در ایران به شمار می‌آید که در سال‌های گذشته با بحران تولید روبرو شده است.

یکی از اعضای شورای کارگری این کارخانه به خبرگزاری تسنیم گفته است که از خرداد امسال ۸۰ درصد کارگران بدون پرداخت حقوق اخراج شده‌اند.

علیرضا رحمان‌نژاد – رئیس اداره صنایع غیرفلزی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان – گفته است که به رغم موافقت کارگروه رفع موانع تولید استان برای پرداخت پنج میلیارد تومان تسهیلات به این کارخانه، «هنوز این تسهیلات پرداخت نشده است».

این مقام مسئول از عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خبر داد و افزود: «کارخانه برای تامین مواد اولیه با مشکل واردات روبرو است».

به گفته او مجوز واردات روغن نباتی خام کارخانه از سوی وزارت جهاد کشاورزی لغو شده است.

این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده کرده بود که با تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان واحدهای تولیدی دارای مشکل احیاء شوند.

پیش از این نیز کارخانه‌ روغن نباتی قو با بحران روبرو شده و در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

Post source : زمانه

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.