گزارشی از وضعیت محمد‌صابر ملک‌رئیسی در هفتمین سال حبس

محمدصابر ملک‌رئیسی، که در زمان نوجوانی بازداشت شده است، هم‌اکنون هفتمین سال از دوران حبس خود را محروم از مرخصی در زندان اردبیل و در تبعید می‌گذراند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدصابر ملک‌رئیسی، در سن ۱۵سالگی بازداشت و هم‌اینک با گذشت ۷ سال از دوران محکومیتش همچنان محروم از حق مرخصی در زندان اردبیل و در تبعید نگهداری می‌شود.

محمدصابر ملک‌رئیسی در دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ در سن ۱۵سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و بدون دسترسی به وکیل‌مدافع از سوی دادگاه انقلاب به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.

وی پس از اعتراضات زندانیان سیاسی و امنیتی زندان زاهدان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱، که موجب ضرب‌وشتم و تبعید زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان به شهرهای مختلف شد، به زندان ارومیه تبعید و با گذشت ماه‌ها از زمان انتقال، از امکان ملاقات و تماس با خانواده خود محروم بود.

محمدصابر، زندانی بلوچ، یکی از جوان­‌ترین زندانیان سیاسی است که در پی عدم همکاری برادرش، عبیدالرحمن، با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به همراه دو برادر دیگرش بازداشت شد. ماموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل آن‌ها به پدر و مادرشان اعلام کردند در صورت عدم تحویل فرزندشان، سه فرزند دیگرشان را در زندان اعدام خواهند کرد.

این زندانی سیاسی هم‌اکنون هفتمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان اردبیل سپری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.