مرگ ۴۸۴ تن بر اثر حوادث ناشی از کار

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: ۴۸۴ تن در چهارماهه نخست امسال در حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، بر اساس این گزارش در چهارماهه ابتدای سال ۹۵ از کل تلفات حوادث کار ۴۷۷ تن مرد و هفت تن زن بودند.

در این مدت استان‌های تهران با ۹۰، خراسان رضوی با ۴۰ و اصفهان با ۳۹ فوتی بیشترین و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۲، چهارمحال و بختیاری با سه و زنجان و خراسان شمالی هر یک با چهار فوتی کم‌ترین آمار تلفات مرگ بر اثر حوادث کار را داشته‌اند.

این درحالی‌است که استان خراسان‌جنوبی در چهار‌ماهه امسال هیچ مورد مرگ بر اثر حوادث کار نداشته است.

بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور، طی چهارماهه ابتدایی امسال سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ افراد در حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد، در این مدت ۲۱۱ تن به دلیل سقوط از بلندی جان باخته‌اند که ۴۳٫۶ درصد از کل تلفات حوادث کار را دربر می‌گیرد.

پس از آن، اصابت جسم سخت با ۱۱۱ فوتی، برق‌گرفتگی با ۶۳، سوختگی با ۲۴ و کمبود اکسیژن با ۲۰ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار قرار دارند. در این میان ۵۵ تن نیز به علل دیگری در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند.

در چهارماهه نخست امسال ۹ هزار و ۲۷ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این شمار ، هشت هزار و ۵۶۰ تن، مرد و ۴۶۷ تن، زن بودند.

این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان حوادث کار هشت هزار و ۹۸۱ تن بود، نیم‌درصد بیشتر شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.