پایان اعتصاب غذای بهنام موسیوند در زندان اوین

شامگاه شنبه ۲۷ شهریورماه، بهنام موسیوند، پس از دوازده روز اعتصاب غذا، با قول مساعدت مسئولین و درخواست فعالین سیاسی و مدنی به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند، زندانی سیاسی که در پی مورد ضرب و شتم قرار گرفتن از سوی چند تن از اراذل اوباش دربند هشت اوین، از روز سه شنبه شانزدهم شهریورماه، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، دست به اعتصاب غذا زده بود، شامگاه شنبه ۲۷ شهریورماه، با قول مساعدت مسئولین و درخواست فعالین سیاسی و مدنی اعتصاب خود را متوقف کرد.

گفتنی است که وی از روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه، اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده بود و هم اکنون پس از چهار روز اعتصاب غذای خشک در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.

همچنین این زندانی سیاسی به دلیل بیماری روده نیازمند عمل جراحی می‌باشد اما مسئولین زندان اوین از اعزام وی به بیمارستان خودداری به عمل می‌آورند.

لازم به یادآوری است بهنام موسیوند، فعال مدنی، روز دوشنبه ۲۴ خردادماه جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین مراجعه کرد.

این فعال مدنی در مرحله بدوی، از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، طی حکمی که ۳۱ مردادماه ۹۴ ابلاغ شد، به ۱۸ ماه حبس محکوم گردید. شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب، بهنام موسیوند را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

بهنام موسیوند آخرین بار پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.