تجمع کارگران پلی اکریل مقابل استانداری اصفهان

جمعی از کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان صبح امروز در اعتراض به معوقات مزدی و نیز تعطیلی واحدهای زیر مجموعه این کارخانه مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، تعدادی از این کارگران گفتند: حدود ۶۰۰ نفر هستیم و به نمایندگی از سوی مجموع ۲ هزار کارگر شاغل در کارخانه پلی اکریل اصفهان از ساعت ۹ صبح امروز (شنبه ۲۷ شهریور ماه) مقابل ساختمان استانداری اصفهان جمع شده‌ایم.

آنها در توضیح مطالبات صنفی خود گفتند: تا این لحظه کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان ۵ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند که این مسئله در مورد کارگران شاغل در واحدهای اقماری این کارخانه تا ۶ ماه برآورد می‌شود.

این کارگران که احتمال می دهند در نتیجه وضعیت پیش آمده دستمزد شهریور ماه آنها نیز به سرنوشت مطالبات مزدی پرداخت نشده آنها دچار شود؛ افزودند: از آنجایی که از ابتدای ماه جاری تاکنون فعالیت کارخانه پلی اکریل متوقف شده است، با برپایی تجمع صنفی امروز نگرانی خود را از وضع پیش آمده اعلام کردیم.

آنها در عین حال پیرامون علت دیگر مراجعه خود به استانداری اصفهان گفتند: تجمع صنفی امروز از این رو صورت گرفته است که تمامی افرادی که به تازگی از سوی وزارت صنعت به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شده‌اند برای امروز در استانداری با مسئولین استانی جلسه دارند.

این کارگران با یادآوری اینکه یکی از سهامداران اصلی کارخانه پلی اکریل اصفهان در اواخر سال گذشته فوت کرده است؛ افزودند: به دنبال این اتفاق در ترکیب اعضای هیات مدیره کارخانه تغییراتی به وجود آمد و در ادامه این تحولات نماینده سهامدار اصلی به نمایندگان آنها اعلام می کند که تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت کارخانه برعهده مدیریت جدید کارخانه است.

برپایه این اظهارات پیش از این در ماه‌های گذشته کند شدن روند فعالیت‌های کارخانه پلی اکریل اصفهان باعث بروز نگرانی‌هایی در میان کارگران این کارخانه شده بود اما به دنبال آنچه که از سوی کارگران توقف کامل فعالیت کارخانه نامیده می‌شود در حال حاضر این نگرانی‌ها شدت گرفته است.
برپایی اجتماع صنفی صبح امروز در حالی است که پیش از این نیز کارگران پلی اکریل در روز چهارشنبه تجمعی در محوطه کارخانه برگزار کردند و در جریان این کنش صنفی به صورت نمادین تابوتی را بر روی آن عنوان «مرحوم شرکت پلی اکریل ایران» نوشته شده بود را حمل و تشییع کردند.

کارخانه پلی‌اکریل ایران که به نوعی قطب صنعت ساخت الیاف نساجی کشور محسوب می‌شود حدود ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.