مرگ تدریجی جنگل‌ها با انتقال آب رودخانه های مهم مازندران

دبیر کمیته علمی سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران گفت: با انتقال آب سر شاخه رودخانه‌های تجن، گلورد، خطیر کوه، لارکوه آمل،جنگل‌های مازندران در معرض تهدید جدی قرار خواهند گرفت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش عبادی دبیر کمیته علمی سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران تاکید کرد: ۶ سر شاخه مهم مازندران در معرض تهدید جدی قرار دارند به نوعی که این استان را دچار بحران آب خواهند کرد.

عبادی ادامه داد: این انتقال آب همچنین تاثیر ناگواری بر اکو سیستم و حیات رودخانه‌ها، زمین‌های کشاورز و روستاهای بنا شده در حاشیه رودخانه‌ها خواهند گذاشت، چرا که حیات منطقه بر زندگی مردم به آب این رودخانه‌ها وابسته است.

وی افزود: با گرفتن آب سر شاخه‌های رودخانه‌های تجن، گلورد، خطیر، لارکوه، منطقه ۲  و ۳ هزار؛ رودخانه‌های فوق خشک و جنگل‌های موجود در منطقه نیز در معرض آسیب جدی قرار خواهند گرفت.

دبیر کمیته علمی سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران گفت:  با توجه به تغییرات اقلیمی، در حال حاضر ما با کاهش دبی آب در رودخانه‌ها مواجه هستیم و اگر همین میزان آب را نیز از دست دهیم، خسارات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.