نیکا و نوا خلوصی، دو خواهر بهایی، در چهارمین سال حبس در زندان وکیل‌آباد

نیکا و نوا خلوصی، دو خواهر بهایی زندانی، هم‌اکنون چهارمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان وکیل‌آباد مشهد سپری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیکا و نوا خلوصی، دو خواهر بهایی، که جمعاً به ده سال و شش ماه حبس محکوم شده‌اند، چهارمین سال حبس خود را در زندان وکیل‌آباد مشهد می‌گذرانند.

این دو زندانی عقیدتی، پنجم مهرماه سال ۱۳۹۱ از سوی ماموران وزارت اطلاعات در مشهد دستگیر و بعد از ۱۸۵ روز بازداشت موقت در دهم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ با قرار وثیقه ۶ میلیارد ریالی آزاد شدند.

دادگاه نیکا و نوا خلوصی در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ در شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی سلطانی برگزار گردید و این دو شهروند بهایی به اتهام «عضویت در فرقه و تشکیلات بهائیت» و «تبلیغ به نفع بهائیت و علیه نظام جمهوری اسلامی» به ترتیب به شش سال حبس و چهار سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

روز یکشنبه دهم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳، مأموران وزارت اطلاعات به منزل نوا خلوصی در مشهد مراجعه کردند و وی را بازداشت نمودند. نیز در همین روز خواهر وی که همراه مادر و پدرش برای مسافرت نوروزی در شهر بابلسر به‌سر می‌برد توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و هر دو را به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل نمودند.

نیکا خلوصی متولد سال  ۱۳۶۳ و نوا خلوصی متولد سال ۱۳۶۹ می‌باشند که بیش از ۱۱۰۰ روز از دوران زندان خود را در زندان وکیل‌آباد مشهد گذرانده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.