آملی لاریجانی: حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، سیاست قوه قضائیه نیست/دادستان‌ها در اجرای احکام تعلل نکنند

رئیس قوه قضائیه گفته است: گاهی در گوشه و کنار گفته می‌شود که سیاست دستگاه قضا حذف اعدام است، این حرف درست نیست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق آملی لاریجانی در سیزدهمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور  با تکذیب برخی گفته‌ها مبنی بر این‌که سیاست جدید قوه قضائیه حذف اعدام است، تصریح کرد: این حرف درست نیست، ما چه زمانی چنین گرایشی داشتیم، ما معتقدیم قوانین مربوط به قاچاق مواد مخدر وحی منزل نیست بلکه اهداف نهایی که مد نظر قانونگذار بوده به کمال حاصل نشده و این‌که می‌گویند اعدام فایده نداشت بی‌مورد است و اگر سختگیری قوه قضائیه نبود وضع بسیار بدتری به وجود می‌آمد و مواد مخدر در عطاری‌ها هم وجود داشت.

 آملی لاریجانی وجود امنیت واقعی و احساس امنیت را ضروری دانست و تاکید کرد:  یکی از علل تاثیرگذاری مجازات‌ها این است که به موقع، سریع و قاطع باشد و اطاله دادرسی بر خلاف مصالح جامعه و دستگاه قضایی است.
وی با انتقاد از فرصت دادن به متجاوز به عنف در دادرسی به مسأله برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر اشاره کرد و گفت: دادسراها باید امنیت را در تمام شئون آن مستقر کنند و آن را جدی بگیرند.
آملی لاریجانی افزود: ما باید برخوردی سریع، صریح، وآشکار و قاطع با مواد مخدر داشته باشیم و از دادستان‌های کل کشور می‌خواهم در اجرای احکام تعلل نکنند و پس از صدور حکم، ‌آن را اجرا کنند،‌ چراکه اجازه نداریم ۳ سال اجرای حکم را به تعویق بیاندازیم تا مجرم در زندان نمازخوان شود و به علت نماز خواندن او، اعدام را منتفی کرد.
وی تاکید کرد: نمی‌توان اعدام را به طور کلی منتفی کرد چرا که بازدارندگی دستگاه قضا را تضعیف می‌کند،‌ فلذا دادستان‌ها در اجرای احکام دقت و تامل کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.