وضعیت نامساعد احمد رمضان کمال در زندان قزوین/ عدم رسیدگی درمانی

احمدرمضان کمال، زندانی امنیتی، علیرغم وضعیت جسمی نامساعد و نیاز مبرم به عمل جراحی در زندان قزوین نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احمدرمضان کمال، زندانی امنیتی که به تازگی به زندان قزوین منتقل شده است، هم اکنون به دلیل جراحت در ناحیه کتف و دست در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد. مسئولین بهداری اعلام داشته اند که این زندانی امنیتی نیازمند عمل جراحی بوده و می بایست به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شود؛ این درحالی است که مسئولین زندان از رسیدگی به وضعیت وی خودداری می کنند.

این زندانی امنیتی تاکنون چندین بار در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اعلام به اعتصاب غذا کرده و هر بار با وعده مسئولین مبنی بر اعزام وی به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داده بود.

وی در فروردین ماه سال جاری پس از انتقال به بیمارستان‌ مورد عمل جراحی قرار گرفته و بار دیگر به زندان بازگردانده شد؛ با این حال بنا نظر پزشک بهداری این زندانی امنیتی نیاز به عمل مجدد در ناحیه دست دارد.

رمضان احمد کمال، شهروند کرد شهر کوبانی (سوریه) در سال ۸۷ پس‌ازآنکه به‌طور اشتباهی وارد مرز ایران شد، پس از شلیک گلوله مرزبانان به شکم، کتف چپ و رانش، بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد. دادگاه انقلاب خوی وی را به اتهام عضویت در حزب پ. ک. ک. (حزب کارگران کردستان) به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش داد.

وی در چهارم مهرماه سال جاری از زندان رجایی شهر به زندان قزوین انتقال یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.