ادعای آموزش و پرورش کرمان:فیلم دانش‌آموزان شلاق‌خورده ساختگی است

محمد محسن بیگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان فیلم دانش‌آموزان شلاق‌خورده روستای مختارآباد این استان را کذب دانست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، چند روز گذشته فایل ویدئویی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که در آن دانش‌آموزان تنبیه‌شده این مدرسه، با تأکید بر شلاق خوردن‌شان به دلیل ناتوانی مالی، ماجرا را شرح می‌دهند.

سایت تابناک نیز یکشنبه ۱۸ مهر گزارش داد که مدیر مدرسه «شهید چمران» در روستای مختارآباد شهرستان رودبار جنوب در استان کرمان، پس از چند بار تذکر به دانش‌آموزان برای پرداخت ۳۰ هزار تومان پول به‌منظور کمک به مدرسه، به دلیل عدم توانایی‌ برخی خانواده‌ها در پرداخت این پول، دانش‌آموزانی که شهریه را پرداخت نکردند با زدن هشت ضربه شلاق تنبیه و بعد آن‌ها را از مدرسه بیرون کرده است.

محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آخرین اظهار نظر در این خصوص مدعی شد: نحوه صحبت کردن و حرکات دانش آموزان در برابر دوربین به گونه ای است که گویای ساختگی بودن آن است.

وی از انجام تحقیقاتی برای بررسی موضوع خبر داد و افزود:در صورتی که مسئله تنبیه دانش‌آموزان حقیقت داشته باشد با مدیر مدرسه برخورد خواهد شد.

مدرسه «شهید چمران» روستای مختارآباد کرمان از نظر امکانات و خدمات آموزشی و رفاهی شرایط نامطلوب و غیرقابل قبولی دارد و دانش‌آموزان این مدرسه از اقشار فقیر هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.