انتقاد فرزندان موسوی و رهنورد از «بی‌توجهی» دولتمردان به رفع حصر

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با انتشار نامه‌ای به طور تلویحی از «سکوت»٬ «بی‌توجهی» و «رفع مسئولیت دولتمردان» برای رفع حصر رهبران «جنبش سبز» انتقاد کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازکلمه، متن کامل نامه کوکب٬ زهرا و نرگس موسوی که خطاب به «تاریخ» نوشته شده٬ روز دوشنبه، ۱۹ مهرماه، منتشر شد.

آنها در نامه خود نوشته‌اند که «دولتمردان» علی‌رغم «تعهدات و وظایف‌شان در مقابل حصر» در مقابل گزارش‌های مکتوب و شفاهی آنها از «ابعاد آسیب‌زننده حصر» بی‌توجهی و سکوت اختیار کرده‌اند.

حسن روحانی٬ رئیس دولت یازدهم، در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بارها وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات٬ موضوع رفع حصر «رهبران جنبش سبز» را پیگیری خواهد کرد.

محقق نشدن این وعده روحانی با واکنش خانواده مهدی کروبی و میرحسین موسوی مواجه شده٬ به طوری که حسین کروبی هم از «ناکامی» رئیس جمهور در رفع حصر «رهبران جنبش سبز» سخن به میان آورده است.

حسین کروبی روز ۱۷ مرداد سال جاری نیز رفع حصر رهبران اعتراض‌های سال ۸۸ پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را «بعید» دانسته و گفت که حاکمیت این «امتیاز» را به حسن روحانی نخواهد داد.

اکبر هاشمی رفسنجانی٬ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، هم در واکنش به این اعتراض‌ها اعلام کرد که دولت درباره رفع حصر «نمی‌تواند کاری بکند» و نباید در این زمینه از دولت «توقع» داشت.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند و دختران موسوی در ششمین سال حصر والدین خود با انتشار نامه‌ای به مرور وقایع این سال‌ها پرداخته‌اند.

آنها نوشته‌اند که شش سال است «دلتنگ» پدر و مادری هستند که «به خاطر ایستادن بر سر اعتقاد» خود «به حصری که انتهای آن نامعلوم است» گرفتار شده‌اند.

دختران موسوی و رهنورد افزوده‌اند که سرزمین ایران را بدون حضور «آزادانه» پدر و مادر خود «پر از تنهایی» می‌دانند که «سانت به سانت» آن «غربتستان است، وقتی پدر و مادر را به اسیری برده‌اند.»

در بخش دیگری از نامه به شرح کلی وقایع شش سال حصر پرداخته شده و از «تلخی‌ها»٬ «محدودیت‌ها»٬ «توهین‌ها»٬ «دروغ‌پراکنی‌ها» و «نفرت‌ورزی‌ها» علیه موسوی و خانواده‌اش سخن به میان آمده است.

دختران موسوی در نامه خود بیماری والدین‌شان را ناشی از «حصر» دانسته و از «ناجوانمردی‌ها و «افترا‌ها» به پدر و مادرشان از سوی «عده‌ای زورمند به ظاهر دوست‌داران انقلاب» انتقاد کرده‌اند.

آنها خود آورده‌اند که «باید عاشورایی نگاه کنیم، هر روزی روز عاشوراست و هر زمینی کربلا، حتی اگر قسمتی از پاستور باشد در یک خانه صد ساله در آستانه فرو ریختن از کهنگی.»

فرزندان موسوی نوشته‌اند که گذراندن «شش سال عاشورایی پشت دیوارهای بلند» در تاریخ ثبت خواهد شد٬ همان ‌طور که «تاریخ جفایی را که به حسین و خانواده‌اش رفت در تمامی لحظات و دلایل آن سفر حق‌طلبانه و دلایلش هرگز از یاد نبرد.»

Post source : فردا

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.