کمیته بازداشت خودسرانه سازمان ملل خواهان آزادی فوری نازنین زاغری راتکلیف شد

کمیته کاری بازداشت‌های خودسرانه سازمان ملل خواهان “آزادی فوری” نازنین زاغری راتکلیف و پرداخت غرامت به او شده است. امروز (پنجشنبه ۲۲ مهر) همچنین ریچارد راتکلیف، همسر خانم زاغری در کنفرانسی خبری به وضعیت او اعتراض کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، کمیته بازداشت خودسرانه سازمان ملل که بنا به درخواست یک گروه حقوق بشری پرونده خانم زاغری را بررسی کرده گفته است که نازنین زاغری به طور خودسرانه زندانی شده و از حق محاکمه عادلانه محروم بوده است.

همچنین گفته شده که تابعیت دوگانه ایرانی-بریتانیایی خانم زاغری باعث اجحاف در حق او شده است و کمیته سازمان ملل معتقد است “رویه بازداشت خودسرانه شهروندان دوتابعیتی در ایران به طوری فزاینده باب شده است.”

خانم زاغری راتکلیف فروردین سال جاری هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد. سپاه کرمان در اطلاعیه‌ای او را به مشارکت در “براندازی نرم” و همکاری با “موسسات معاند” متهم کرد.

بنا به گزارش‌ها قاضی صلواتی خانم زاغری را به ۵ سال حبس محکوم کرده است.

همچنین امروز ریچارد راتکلیف در کنفرانسی خبری در لندن گفت هفته گذشته با همسرش تلفنی صحبت کرده است. او گفت خانم زاغری گفته است که مدتی با هما هودفر هم‌سلولی بوده و از این عصبانی است که چگونه دولت کانادا توانسته برای آزادی خانم هودفر مذاکره کند اما دولت بریتانیا با وجود بازگشایی سفارت در تهران نتوانسته برای آزادی او اقدامی بکند.

تولیپ صدیق، نماینده محله خانم زاغری در پارلمان بریتانیا، در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که بارها برای آزادی خانم زاغری با مقامات دولت مکاتبه کرده اما این مکاتبات تاکنون نتیجه‌ای نداشته‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.