ارجاع پرونده اسماعیل عبدی برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور

روز یکشنبه ۲۵ مهرماه، پرونده اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان، برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور تحویل داده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز ۲۵ مهرماه سمانه اسد خانی، وکیل اسماعیل عبدی درخواست اعاده دادرسی پرونده این زندانی را به دیوان عالی کشور تحویل داد.
اسماعیل عبدی در تاریخ ۶ تیرماه سال ۹۴ پس از وقایع اعتراضی فرهنگیان ایران به نابسامانی‌های آموزش‌وپرورش، به‌عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد رفتن به کانادا را داشت که به شکل غیرقانونی بازداشت شد.

دبیر کل کانون صنفی معلمان که پیش از این به مدت ۱۱ ماه در بازداشت بوده است، در بهمن‌ماه سال ۹۴ در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شده بود.

عبدی همزمان با هفته معلم در اعتراض به حکم بازداشت غیرقانونی خود در بازداشتگاه اوین دست به اعتصاب غذای نامحدود زد و با تشکیل کمپین‌های حمایتی و حمایت گسترده معلمان و فعالان مدنی بعد از گذشت ۱۶ روز با قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

دبیر کانون صنفی معلمان به همراه وکیل خود خانم سمانه اسد خانی در ۱۲ خردادماه سال ۹۵ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر حضور یافت که ادامه دادرسی به جلسه بعدی موکول شد؛ جلسه دوم دادگاه تجدیدنظر در ۲۴ شهریورماه برگزار شد.

همچنین روز ۱۵ مهرماه تأیید حکم شش سال حبس آقای اسماعیل عبدی به اطلاع وکیل ایشان رسید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.