کشته شدن ۷۰۸۳ نفر در نیمه نخست امسال در تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از کشته شدن ۷ هزار و ۸۳ نفر در تصادفات رانندگی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته روزانه ۸۵۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور مصدوم و ۴۵ نفر کشته می‌شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری فارس، سردار تقی مهری در حاشیه افتتاح کلاس ترافیک سلامت و رونمایی از کتاب ایمنی و ترافیک اظهار کرد: ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر در سال ۸۴ در اثر تصادفات جان خود را از دست دادند، و در پایان سال ۹۴ این تعداد به ۱۶ هزار و ۵۸۶ نفر رسید و کاهش ۱۱ هزار نفری در آن شد که باز این رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: در پنج ماهه سال‌جاری نیز تعداد ۷ هزار و ۸۳ نفر بر اثر حوادث و تصادفات رانندگی جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

مهری به سه ضلع اصلی پیگیری ترافیک از جمله فرهنگ ترافیک، ایمنی خودرو و ایمنی جاده اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۸۵۰ نفر روزانه مجروح و ۴۵ نفر در روز کشته می‌شدند که ۵۰ درصد در خود صحنه و مابقی در بیمارستان کشته می‌شدند..

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه ۵۰٫۴ درصد این فوت در کشور توسط تصادفات صورت می‌گیرد، افزود: خسارت دیگر وارده با توجه به آمار بیشتر این افراد که در اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند افراد زیر ۴۰ سال بوده که این افراد نیروی کار و جوان کشور محسوب می‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.