مناطق محروم خالی از پزشکان متخصص و نبود بیمارستان، ۸۹۵ کیلومتر فاصله تا اولین متخصص!

مردم مناطق محروم سیستان و بلوچستان سال هاست که به دلیل نبود بیمارستان و کمبود پزشک متخصص نه تنها ملزم به پرداخت هزینه های گزاف می شوند بلکه کیلومتر ها فاصله را باید برای رسیدن به درمان طی می کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالان بلوچ، در حالی که طرح تحول سلامت در استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده و مسئولین از اجرای این طرح و برکات آن در استان سخن می گویند که همچنان مردم مناطق محروم و برخی شهرهای استان از نبود بیمارستان و کمبود پزشک متخصص رنج می برند و مجبورند مسافت های طولانی را برای دست یافتن به پزشک طی کنند که طی این مسیر به خودی خود می‌تواند مشکلات مضاعف‌تری را نیز برای آنها به وجود آورد.

عدم وجود پزشک در برخی شهرهای استان به گونه ای است که حتی برخی شهرها و روستاها از داشتن حتی یک پزشک عمومی نیز محروم هستند و به گفته برخی شهروندان زنان مناطق محروم در نبود پزشک سر زا می‌روند.

یکی از شهروندان ایرانشهری گفت: ایرانشهر دارای ۲ بیمارستان است اما کمبود پزشک متخصص سبب شده مردم این شهرستان برای درمان به استان های کرمان و یزد سفر کنند.

وی ادامه داد: فاصله ایرانشهر تا یزد ۸۹۵ کیلومتر و فاصله ایرانشهر تا کرمان ۵۴۶ کیلومتر است که این مسیر هزینه های هنگفتی را به خانواده تحمیل کرده است.

یکی از شهروندان دلگان نیز ضمن ابراز نارضایتی گفت: شهرستان دلگان علی رغم جمعیت ۵۲ هزار نفری همچنان از کمبود پزشک متخصص و نبود بیمارستان رنج می برد که لازم است مسئولین در این خصوص تدابیری بیاندیشند.

یکی از شهروندان شهرستان سیب و سوران نیز با بیان اینکه مردم این شهرستان سال هاست که چشم انتظار ساخت تنها بیمارستان این شهر هستند، گفت: متاسفانه بیمارستان این شهرستان سرعت لاک پشتی به خود گرفته و تنها مرکز بهداشت این شهر با ۲ پزشک عمومی جوابگوی تمام بیماران این شهرستان نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.