کلاس درس کانکسی روستای سیدخدر در بیایان رها شده

پس از این‌که قصه دانش‌آموزان روستای سیدخدر که در طویله درس می‌خواندند مطرح شد، کانکسی برای آن‌ها تهیه شد اما این کانکس‌ها یک ماه است که در بیابان رها شده و هیچ کس برای جابجایی آن اقدام نمی‌کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، پس از انتشار عکس‌های این مدرسه در فضای مجازی اواخر شهریورماه استاندار خوزستان اعلام کرد که به هر یک از این سه روستا یک کانکس آموزشی اختصاص یافته است ولی هنوز این کانکس‌ها به روستاهای ایذه و باغملک انتقال نیافته و هنوز زنگ کلاس درس بچه‌های این روستا به صدا در نیامده است و اکنون بیش از یک ماه است که این سه کانکس در بیابان رها شده است زیرا جاده‌ای برای انتقال این کانکس‌ها در استان خوزستان وجود ندارد.

حدود یک ماه پیش بود که نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در یکی از بازدیدهای خود از روستای سیدخدر با اشاره به وضعیت آموزشی نامناسب در این روستا گفت: در روستای سیدخدر، دو فضا در کنار هم بودند که هر کدام از آن‌ها حدودا ۱۲ متر بود؛ یکی برای نگهداری محل خوراک حیوانات (کاهدان) و دیگری محل نگهداری حیوانات (طویله) بود.

 در محل نگهداری حیوانات که بیشتر از ۱۲ مترمربع هم نبود، بخشی معادل یک و نیم متر آن را برای محل خواب معلم تعیین کرده بودند. در چنین وضعی دانش‌آموزان نیز از کلاس اول تا ششم ابتدایی همه باید در محل نگهداری حیوانات در کنار هم درس بخوانند.

نماینده ایذه و باغملک افزود: تا به حال یک مسئول هم به آن‌جا سفر نکرده است و این در شان مقام معلم، دانش‌آموز و منطقه نیست.

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: این ماجرا نشان می‌دهد هیچ‌کدام از مسئولان با هم هماهنگ نیستند و آن‌طور که باید دلسوزی برای مردم ندارند و هیچ یک درک درستی از این تبعات یک ماه عقب افتادن از تحصیل را ندارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.